Rahvusvaheline tsiviillennundusorganisatsioon (ICAO) tutvustas sel nädalal meetmeid, mis vähendaks Euroopa õhuruumis väljalülitatud sidesüsteemide ja transponderitega lendavate luure- ja sõjaväelennukite  kujutatavat ohtu tsiviillennundusele.

Soome transporditurvalisusameti Trafi lennuliiklusosakonna juhataja Pekka Henttu selgitas, et ühe meetmena toodi välja infojagamissüsteemi loomine.

Praegu näiteks tsiviillennujuhid väljalülitatud transponderiga sõjalennukeid radariekraanidelt ei näe ja peavad selleks kasutama õhuväe radarite infot.

"Nad lendavad küll lubatud piirkonnas, kuid ei anna lendude kohta teavet," nentis Henttu.

Euroopa Lennundusohutusameti raporti kohaselt tuvastati Läänemere kohal mullu 16 ohtlikku olukorda, millest 13 puhul lendas sõjaväelennuk tsiviillennukile ohtlikult lähedale. Raport ei kinnita, mis riigi lennukitega oli tegemist.

Kuid Henttu märgib, et tegemist ei ole vaid Venemaa sõjalennukitega, vaid väljalülitatud transponderitega on lennanud ka NATO lennukid.