Piloot palus lennujuhilt luba lennuväljale tagasipöördumiseks, aga seejärel kontakt kadus, vahendab BBC News.

Uurijate sõnul olid lennukil tehnilised probleemid.

Lennuki vraki põhiosa ei ole leitud.

Teine oranži värvi must kast leiti vähemalt 50 meetri kaugusel kohast, kust novembris leiti esimene must kast – lennuandmete salvesti. Häälesalvesti oli purunenud kaheks tükiks.

„Loodetavasti on see ikkagi kasutatav,” ütles Indoneesia transpordiohutuse komitee (KNKT) asejuht Haryo Satmiko AFP-le.

Indoneesia mereväe esindaja Agung Nugroho ütles Reutersile, et salvesti leiti kaheksa meetri sügavuselt merepõhjast muda alt. Nugroho sõnul oli salvesti nõrka signaali vastu võetud mitu päeva.

Häälesalvesti leidmiskoha lähedalt leiti ka inimjäänuseid.

Lend JT610 tõusis Jakartast õhku kohaliku aja järgi kell 6.20 ja kukkus alla mõned minutid pärast seda, kui piloot oli palunud luba lennuväljale tagasi pöörduda.

KNKT uurimisandmete järgi tõi Lion Air lennuki tagasi liinile vaatamata sellele, et sellel oli eelmistel lendudel probleeme.

Pilootidel oli raskusi automaatse süsteemiga, mille eesmärk on ära hoida lennuki varisemine, mis on Boeing 737 MAX-i juures uus süsteem. Varisemisvastane süsteem surus lennuki nina korduvalt allapoole, kuigi piloodid püüdsid selle vastu võidelda.

Uurijate sõnul ei olnud lennuk lennukõlbulik ja oleks tulnud maa peale jätta.