FTD teatel puudutab Hiinas antud korraldus Saksa autotootjatest kõige rohkem Volkswagenit, mille markidest on eriti Audi olnud hiinlaste hulgas populaarne. Hiina on tähtis turg ka BMW-le ja Mercedes-Benzile, vahendab Taloussanomat.

Hiina autoturg on maailma suuremate hulgas ja lääne autotootjatele väga tähtis. Eriti Euroopa autotootjad on püüdnud müügi abil Hiinas korvata koduse turu kehva seisu.

Värske korralduse taga on FTD teatel esiteks soov parandada Hiina automarkide mainet ja teiseks rahustada pahaseid kodanikke, keda ärritavad luksusautodega ringi sõitvad parteitegelased ja ametnikud. Hiina riigi kulutused autodele on olnud pidevas kasvus. Reutersi teatel osteti ainuüksi 2010. aastal riigi raha eest autosid 9,5 miljardi euro eest.

Hiinas juba novembris teatavaks tehtud uute reeglite järgi ei tohi soetatavad autod maksta üle 21 000 euro ja võivad olla vaid kodumaist päritolu.