1992. aasta Buick LeSabre kihutas kella kahe paiku päeval Santa Monica eeslinnas läbi rahvarohke tänava otsas paiknenud tõkke ja paiskus külitsi avaturule inimeste sekka, nii et laibad lendasid. Ohvrite hulgas oli ka kolmeaastane tüdruk.

Viieteistkümne inimese vigastused on ohtlikud, 20-30 turulviibinut sai kergemalt kannatada. Santa Monica politseiülema James Buttsi sõnul on see “laastatuim õnnetuspaik, mida ta on oma 30-aastase teenistusaja jooksul näinud”.

Atojuht lahkus sündmuspaigalt omal jalal, olles esmalt vastanud politsei küsimustele, ütles Butts. Kõndimiseks kepi tuge vajava mehe sõnul oli ta arvanud, et vajutab pidurile, aga surus ilmselt hoopis gaasipedaali põhja.

Buttsi hinnangul ei saanud mees õnnetuses vähimatki viga, talle võidakse aga esitada kriminaalsüüdistus.

Santa Monica populaarne tänavaturg muutus ühe hetkega katastroofipaigaks, kus päästjad inimesi purunenud putkade ja lettide alt välja tirisid ja helikopterid raskelt kannatanuid haiglasse toimetasid.

Butts ei osanud öelda, kui kiiresti auto liikus. “Ma ei oska kiirust hinnata, aga see oli piisavalt suur, et hävitada või purustada mitu letti ja tappa kaheksa inimest.”

Juhtum tõstab ilmselt taas päevakorda autojuhtimisea küsimuse. 1999. aastal tegi üks California senaator ettepaneku kehtestada seadus, et üle 75-aastane inimene peab tegema juhiloa uuendamiseks eksami. Ettepaneku ajendiks oli juhtum, kus 96-aastane mees ajas alla 15-aastase tüdruku.

Asjasse sekkus aga Ameerika Pensionäride Assotsiatsioon, kelle jõulise lubitöö tulemusena kõrvaldati seaduseelnõust autojuhi vanust puudutav osa.