Russo sõnul on Schettino kujutamine „kapten argpüksina“ suur ebaõiglus. „Need, kes on merel, navigeerivad, samas kui need, kes on maal, mõistavad kohut,“ ütles naine Itaalia nädalalehele Oggi Daily Telegraphi vahendusel.

Russo sõnul on ta koos mehega veetnud palju aega katastroofi ohvrite eest palvetades.

„Ma palvetan, ka ohvrite eest, sest me teame väga hästi, mis on valu. Francesco palvetab ka – usk on üks asi, mis meil on ühine,“ ütles Russo ja kinnitas, et ta mees on hiilgav navigaator ja meeskond nimetas teda maestroks.

Samal ajal süüdistati Schettinot järjekordse loo välja mõtlemises oma süü varjamiseks 13. jaanuaril toimunud õnnetuses.

Väidetavalt üritas kapten veenda laeva omanikfirma Costa Crociere töötajat ütlema, et karilesõidu põhjustas elektrikatkestus.

Itaalia merepiirivalve kõneluste protokollid näitavad aga, et elektrikatkestus tekkis pärast kokkupõrget, kui vesi läbi augu laevakeres masinaruumi tungis.

Sel õhtul Genovas asuva ettevõtte juhtimiskeskuses valves olnud Roberto Ferrarini süüdistas aga kaptenit katses fabritseerida sündmustest väga erinev versioon – et elektrikatkestus tuli kõigepealt ja laeval kadus veojõud, mis viiski kokkupõrkeni.

Ferrarini sõnul lükkas ta ettepaneku kohe tagasi ja ütles kaptenile, et see räägiks ausalt ära, kuidas õnnetus juhtus.

Ferrarini rääkis, et tal oli pärast karilesõitu Costa Concordia kaptenisillaga 17 telefonikõnet. Esimene neist toimus kell 21.57, 15 minutit pärast Le Scole-nimeliste kaljude otsa sõitmist.

Kapten ütles väidetavalt Ferrarinile, et kuigi laev sõitis kaljude vastu, on ainult üks veekindel sektsioon üle ujutatud ja laev on täielikult ujuv.

Järgmise poole tunni jooksul toimus veel mitmeid kõnesid, mille käigus rääkis kapten Ferrarinile, et kuigi laev on hakanud kreeni vajuma, ei ole tegemist tõsise hädaga. Ferrarini sõnul oli Schettino toon selge ja rahulik.

Kell 22.35 muutus aga kapteni hinnang olukorrale radikaalselt – ta ütles, et kavatseb anda käsu laev hüljata.

Ferrarini ütles, et oli sellest šokeeritud ja üllatunud ning süüdistas kaptenit kriisisituatsiooni tohutus alahindamises.