„Piloodi tehtud otsus õhkutõusmiskiiruse kohta – 190 kilomeetrit tunnis – oli 20 kilomeetrit tunnis vähem kui vaja õhkutõusmismassi 54 tonni ja mootorite nominaalse võimsusrežiimi juures,“ ütles Venemaa lennuõnnetuste uurimise ametkonna MAK tehnilise komisjoni esimees Aleksei Morozov pressikonverentsil Moskvas RIA Novosti vahendusel.

Morozovi sõnul vajutas üks pilootidest ilmselt tugevalt piduripedaalile ja tõmbas rooli üles. Kumb piloot süüdi oli, ei suudetud kindlaks teha.

Uurijad tegid kindlaks vähemalt neli põhjust, mis õnnetusele kaasa aitasid, sealhulgas pilootide napp väljaõpe, lennuks valmistumise üle kontrolli puudumine, standardsete õhkutõusmisprotseduuride mittejärgimine pilootide poolt ning halb koostöö meeskonnaliikmete vahel õhkutõusmisel.

Lisaks sellele polnud kumbki piloot valmis lendama, sest ühe veres oli rahustava ravimi jälgi ning teisel oli diagnoositud motoorseid oskusi nõrgestav haigus.