Ajaleht: Venemaal toimub jõustruktuuride reform, luuakse riikliku julgeoleku ministeerium
Ajalehe Kommersant andmetel valmistatakse Venemaal ette ulatuslikku jõu- ja korrakaitsestruktuuride reformi. Nimelt on tehtud ettepanek luua enne 2018. aasta presidendivalimisi föderaalse julgeolekuteenistuse (FSB) baasil riikliku julgeoleku ministeerium, millesse liidetaks ka föderaalne valveteenistus (FSO) ja välisluureteenistus (SVR), tuua Venemaa uurimiskomitee (SKR) tagasi riigiprokuratuuri alla ning jagada eriolukordade ministeeriumi funktsioonid kaitseministeeriumi ja siseministeeriumi vahel.
Kommersandi andmetel algas reformi ettevalmistamine varsti pärast seda, kui presidendi ukaasiga likvideeriti föderaalne migratsiooniteenistus (FMS) ja föderaalne narkootikumide vahendamise kontrolli teenistus (FSKN), mille funktsioonid läksid üle siseministeeriumile, sisevägede ja siseasjade organite mitmete allüksuste baasil loodi aga rahvuskaart.
Nüüd käib Kommersandi allikate andmetel jutt põhimõtteliselt Nõukogude Liidu riikliku julgeoleku komitee (KGB) funktsioonide tagasiandmisest FSB-le. Arvatakse, et uus struktuur saab riikliklu julgeoleku ministeeriumi (MGB) staatuse.
Reformi käigus võivad tõsised muutused toimuda Venemaa uurimiskomitees SKR-is, mis võib taas saada peaprokuratuuri üheks struktuuriüksuseks, mida ta oli 2011. aastani.
Kaitseministeeriumi võidakse tugevdada, lülitades selle koosseisu tsiviilkaitseväed ning eriolukordade ministeeriumi pääste-, tuletõrje ja muud teenistused. Siseministeeriumi alla läheb eriolukordade ministeeriumist tuleohutuse järelevalveteenistus Gospožnadzor.
Arvatakse, et jõu- ja korrakaitseametkondade reform viiakse läbi enne 2018. aasta presidendivalimisi. Selleks on aga vaja ette valmistada vastavad seaduseelnõud ja need riigiduumas vastu võtta, mis aga kõige tähtsam, leida selleks raha.
Kommersandi allikate andmetel kavatsetakse reformi käigus välja vahetada ka teenistuste ja ametkondade juhid. Ühena neist nimetatakse SKR-i loojat Aleksandr Bastrõkinit, kellele olevat juba mõista antud, et uues struktuuris võib ta arvestada vaid au-, kuid mitte mingite reaalsete volitustega ametikohaga.