„See on täiesti uskumatu,“ ütles raudtee-ekspert Antero Alku Hufvudstadsbladetile.

Suurõnnetus Helsingi metroos oli lähedal 2011. aasta hilissügisel. Metroos sõitis tõsiselt vigane rong. Kuullaager oli purunenud ja selle tulemusena hakkas suur piduriketas vaguni põrandat lõikama nagu ketassaag. Uurimine näitas, et vaguni telg oli tõsiselt väändunud. Telg oleks purunenud nädala jooksul, kui rongi poleks liinilt maha võetud. Allika teatel märgati probleemi alles siis, kui üks reisija kurtis „kummalisi hääli“. Teise allika sõnul avastati viga rutiinse kontrolli käigus.

Metroos on sensorid, mis registreerivad rongide rikkeid ja vigu. Süsteem andis häire, aga keegi ei reageerinud sellele. Arvuti, mis hoiatas rikke eest, „tegi kõva häält ja pandi teise ruumi“.

Kõige mustema stsenaariumi järgi oleks rong võinud metrootunnelis rööbastelt välja sõita.