Alustan küsimustest: kui riietusel olemas sinna õmmeldud helkurribad või kolmnurgad - kas peab olema veel ka helkur? Kui põlvini ulatuvate saabaste ülaserv on tehtud juba tehases helkivast materjalist - kas peab olema helkur? Kui helkur on (kande)koti küljes - on see rikkumine?

Hoiatus: nõuetekohaselt peab helkur olema põlvekõrgusel. Leian, et see pole päris õige "rusikareegel" – on ikka nõks vahet, kui kõrgele maapinnast jääb rippuma helkur 135cm pikkusel kössis vanamemmel ja kahemeetrisel korvpalluril! Peaks olema määratletud helkuri rippumise optimaalne kõrgus maapinnast! Olin sellise juhtumi tunnistajaks ühes kaupluses: naisterahvas tahtis uurida lähemalt alumisele riiulile paigutatud kaupade hindasid. Püstiasendist neid polnud võimalik näha ja ta kükitas. Kui ta aga püsti tõusis – tilpnev helkur jäi hinnalipikute riba ja riiuli vahele kinni, ja "tulemusi" oli lausa 2!  Esiteks, ta tõmbas riiuli koos kaubaga põrandale laiali! Teiseks – õrnast materjalist valmistatud jope külge kinnitatud helkur rebis sellest välja paraja 10 x 15cm kolmnurkse siilu! Naine muidugi ehmatas ja sattus lausa ahastusse – osa klaasist tasse-taldrikuid purunes, jope tundus ka "tutikas" olevat! Tal tulid lausa pisarad silma, turva ka tormas kohale. Ei tea - kas sunniti rikutud kauba ka kinni maksma?

Soovitus: istudes autosse, sisenedes ühistransporti või poodi – pistke helkur taskusse. Isiklikult kasutan sellist "jo-jo"-tüüpi vidinad, mis nupule vajutades kerib nööri endasse sisse ja helkur "ei uita". Siis ei pea see helkur ka paevasel ajal liikudes pidevalt vastu põlve toksima. Tõmbate selle välja, kui läheb hämaraks või väljute poest. Ka ühistranspordis ei takerdu helkurit pidi kaasreisija koti või "teiese helkuri" külge – seda olen ka näinud oma silmaga, ja enne seda ise ka taksost väljudes hiljem avastanud - nöörike alles, ilus kollane pehme helkur aga jäi ilmselt kuhugi autosse kinni...