"Reedel käisime sõbrannaga jalutamas ja mõtlesime, et joome esimeses ettejuhtuvas kohvikus tassikese sooja teed. Avastasime Tartu maantee algusest Nurri kohviku, millest me polnud varem midagi kuulnud.

Läksime esimesest uksest sisse, aga teine, mis viis söögisaali, ei avanenud. Pidime ootama, et tuleks klienditeenindaja ja teeks ukse lukust lahti. Läksime teenindajaga koos sisse ja tema hakkas kohe meile toitusid soovitama. Meie aga soovisime ainult teed, pealegi oli mul taskus ainult 2 eurot.

Tellisime mõlemad omale 1,75 eurot maksnud tee ja istusime lauda. Teenindaja pakkus meile kampaania raames isegi tasuta magustoitu. Vahepeal käis ta küsimas, et kas oleme tudengid. Vastasime jaatavalt, sest just tudengid me olemegi, täpsemalt Tallinna Ülikoolis. Mõtlesime omavahel, et huvitav, kas saame nüüd mingit allahindlust. Samal ajal juurdlesime, et miks on kohvikus nii vähe inimesi, kuigi hinnad on mõistlikud, miljöö mõnus ja isegi tasuta magustoitu pakutakse.

Enne lahkumist palusime arvet, mis esitati meile suuliselt, kuid miskipärast tuli arveks näo peale mitte 1,75 eurot vaid 4,25 eurot. Teenindaja selgitas, et tee hinnale lisanduv raha läheb annetuseks. Kumbki meist polnud kunagi varem kuulnud, et annetus võib ka sunniviisiline olla.

Milleks siis üldse nimetada seda annetuseks? Selle asemel tuleks uksel pileteid müüa! Annetamiseks vajaliku raha pidin sõbrannalt laenama. Olgu öeldud, et selle eest oleksin võinud kolm päeva kodus süüa. Nurri kohvik võib ju kassisõbralik olla, aga kliendisõbralikkusest jääb puudu," leiab pettunud tudeng.

Kohviku esindaja: igal külastajal palutakse tutvuda eeskirjadega ja anda nõustumise kohta allkiri

"Meie kohvikus on kahe uksega sissepääsusüsteem. Esiteks, et kassid välja ei pääseks, ja teiseks, et külastajad juhuslikust tähelepanematusest kasse kogemata õue ei laseks.

Samas ukse peal on kolmes keeles A4 suurusega silt, mis ütleb, et meie kohviku külastajale kehtib täiskasvanu puhul 5€ kiisude toetustasu. Üliõpilastele ja pensionäridele on see 2,5€, alla 19 aastased on tasuta.

Sama on kirjas ka reeglite ja menüü vihikus, mis ulatatakse igale külastajale, paludes tal reeglitega tutvuda ja nendega nõustumisel allkiri anda. Kui külastaja ei lugenud esikus olevaid silte, ega tutvunud korralikult reeglitega, kuigi andis allkirja, siis pole imestada, et ta hiljem pahane on.

Teenindaja ei ole kohustatud üle kordama asju, millest teada saamiseks on külastajal olnud eelnevalt piisavalt aega ja võimalusi, sest enamiku klientide puhul oleks see asjatu näägutamine. Iseenesest on muidugi kahetsusväärne, et selline asi juhtus," kommenteerib lugu kohviku esindaja.

Kirja autor: eeskirju mulle ei tutvustatud, allkirja minult ei nõutud

Kirja autor jällegi väidab, et mingite eeskirjadega temal tutvuda ei palutud ja mingit allkirja tema käest ei nõutud, ega ole ta seda ka kusagile andnud. Klient tunnistab, et nimetatud sildid võisid tal tõesti kahe silma vahele jääda, kuid leiab, et kui neil oli kirjas nii ebatavaline asi nagu sissepääsu hind, siis oleks pidanud nendele ukse avamisel eraldiseisvalt tähelepanu juhtima.