"Lennusadamat on taastatud mitmes etapis. Praegu on lõpusirgel Lennusadama II arenguetapp, mis sisaldab endas nii angaaride rekonstrueerimist, sadamakaide rekonstrueerimist, ujuvkaide soetamist, välialade korrastamist ja ekspositsiooni rajamist angaaridesse ja ka välialadele. Selle üldmaksumus on kokku 15 miljonit eurot," rääkis meremuuseumi direktor Urmas Dresen Delfile.

Lisaks allveelaev "Lembitule" tõmbab tähelepanu ka puust vesilennuk

Pea sada aastat vanad vesilennukiangaarid on rajatud aastal 1916. Muuseumi üks täht-eksponaat – puidust vesilennuki Short 184 identne koopia valmis muuseumi jaoks siinsamas Eestis. Ühtegi originaali nendest lennukitest polegi säilinud, ainult räsitud esiosa vrakk on Inglismaal olemas. Lennusadama elusuurune mudellennuk on see ühe lennu siiski teinud. Vaata videost!

Kogu avamiseelse nädala käisid angaarides veel viimased viimistlustööd. Seati paika treppe, läbipaistvaid mannekeene, eksponaate ning tehti ettevalmistusi reedeseks avapeoks.

Sel aerofoto on sadama avamine õhust; vaata galeriist, kes olid avamisel kohal!


Reede õhtul oli muuseumis ka suurejooneline show.

Laupäeva hommikul oli hoolimata vihmasajust kogunenud rahvahulk juba avamise hetkeks ukse taha. Kogu päeva vältel ääristasid lennusadamasse teed pikad autoderivid ning kuigi avapäeva suurim sündmus lennushow lükkus paar tundi edasi, ei morjendanud see külastajaid, kes jälgisid seda vihmasajust hoolimata.

Kuna avapäeval oli muuseum avatud ka öösel, siis käisid inimesed seda öösel ka vaatamas.
"Öösel ongi lennusadamas rohkem ruumi liikuda ja ringi vaadata," rääkisid öökülalised Delfile.
Paljud seltskonnad olid tulnud paika vaatama pärast mõnda koosistumist või pidu.

Pühapäeval, mil ilm oli juba ilus sai ka lennushow toimuda kogu oma hiilguses. Vaata videost!