Reisikorraldaja Novatoursi lend Türki Antalyasse pidi väljuma täna hommikul kell 6. Sellekohane info oli üleval Novatoursi lehel ning klientidele saadetud mobiilisõnumis. Puhkusele minejatel paluti varakult kohal olla ning kell neli lookleski pikk järjekord ootusärevatest inimestest, kes soovisid end lennule registreerida, kirjeldas pahane Delfi lugeja.

Pardakaardi kätte saanud inimeste entusiastlikku näoilmesse oli pettumus ilmunud. Selgus, et lend soojale maale on edasi lükatud. Kell neli öösel öeldi, et kell 10 hommikul selgub, mis kell lend väljub. Koos pardakaardiga ulatati inimestele kümneeurone toidutalong.

Inimesed olid segaduses, mõned lähedal elavad inimesed lahkusid otsemaid koju uneaega pikendama, teised sisenesid reisijate alasse ning jäid lootusrikkalt võimalikult varajast väljumise teadet ootama.

Pärast lühikest ootamist kostis lennujaama kõlaritest teada, et lend Antalyasse väljub kell 10. Inimeste nägudest oli näha kergendust, et pääsetakse vaid neljatunnise ootamisega ning jõutakse veel tänagi sooja päikese kätte peesitama.

Tärganud lootus kustus lendude väljumise tabloolt avanenud vaatega, kus oli kirjas, et lend väljub hoopis 14.20. Infopunkti minnes selgitati, et lennukirikke tõttu vahetatakse Smartlynxi lennuk uue vastu ning eeldatav väljumisaeg on 14.20.

Pärast teadet, et lend väljub tõenäoliselt kaheksa tundi hiljem kui esialgu plaanis, lahkus enamik inimesi lennujaamast kas koju või linna peale aega parajaks tegema.

Puhkusele minejad, kes elavad Tallinnast kaugemal või kes ei osanud varahommikuses Tallinnas midagi peale hakata, jäid lennujaama pinkidele magama, kott-toolidesse olesklema ning muud moodi aega parajaks tegema. Lennujaama jäänud inimestele jagati ka teine kümneeurone toidukupong.

Kella 11.30 ajal ilmus lennujaama tabloodele teade, et reis Antalyasse väljub kell 19.50. Mõni hetk hiljem oli see asendunud teatega, et lend väljub kell 20.40. Ka andis reisifirma ootajatele lisaks 20-eurose toidukupongi.

"Lennuoperaator SmartLynx Airlines teatas pühapäeva (12.06) varahommikul lennu tellinud reisikorraldajatele TEZ Tour ja Novatours, et Tallinn-Antalya-Tallinn lend hilineb tehnilistel põhjustel," selgitas Delfile Novatoursi turundus- ja suhtekorraldusjuht Olev Riisberg. "Samas asus lennufirma kohe ka uueks väljalennuks võimalusi otsima. Reisijate turvalisuse tagamine on Novatoursi prioriteet number üks ja lennuki tehnilises seisukorras me allahindlusi ei tee."

Novatours tegutses vastavalt lennufirma poolt edastatud info kohaselt ning asusime kliente olukorrast teavitama. "Sihtkohas viibivate reisijatele pikendati hotellipäeva, kuni uue väljalennuni. Tallinnas lennujaamas jaotas SmartLynx Airlinesi esindaja välja toidutalongid ning tagas hoolitsuse vastavalt lennunduses kehtivatele reeglitele. Osa reisijatest majutas lennufirma kuni uue väljalennuni Tallinna hotellidesse. Lisaks saavad kliendid informatsiooni ka lennujaama tabloodelt ja läbi lennujaama kõlarite," ütles Riisberg.

Novatours kompenseerib 12. juunil Tallinn-Antalya suunal reisivatele klientidele kaotatud puhkusepäeva. Selleks palume klientidel esitada Novatoursile 10 päeva jooksul pärast puhkuselt naasmist kirjalik avaldus.

Novatours vabandab klientide ees.