Saada meile lugu, pilt või video siit!

Rahva hääl on rahvaajakirjandus – seda kõige paremas ja sügavamas tähenduses! Siia saavad kirjutada ja oma pilte/videosid saata kõik, kel teistega midagi jagada.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
18.12.2016 15:33
Sest kõik kes julgevad kaasamõelda või ühiskonna libaeliidi poolt kontrollitava mass- või peavoolumeedia vastuvoolu ujuda sildistatakse kohe Kremli- Putini - Venemaa propaganda käsilasteks, vihakõnelejateks, padupatriootideks, äärmuslasteks, ekrelasteks, odinlasteks, antisallivateks, ebademokraatlikeks, Eesti parketikõlbliku poliit-estableshmendist konjunktuuri vaenlasteks, valetajaks, varasteks, pättideks jne jne jne....
18.12.2016 15:36
Kas me tahame olla katsejänesed? Nii vähemalt paistab. Sest kõik mida välja pakutakse on ikkagi seotud tingiva kõneviisiga - jõuaks, saaks, võiks, annaks... Sest ega nad ise ka ei tea, mis saama hakkaks. Pigem on häda mitte süsteemis, vaid ikka õppurites ja õpetajates endis. Eks meil ole ju ennegi proovitud igasuguseid uusi tuuli sellesse süsteemi puhuda, katseteks need ongi jäänud. Pole neist "uutest" erilist kasu tõusnud. Ja õpilased ei väsi mitte süsteemi pärast, vaid selle tõttu, et õppeväliseid tegemisi on liiga palju. See haridussüsteem on töötanud ja töötab edasi. Miks teha kardinaalseid muudatusi, kui ei tea muud, kui et võib parandada, teha, aidata jne.jne. KUi need eksperimendid ei õnnestu või ei tööta, mis siis selle läbinud õpilastega teha? See ei ole untsu läinud taigen, mille võid minema visata. Tegu on ju noortega, keda me tuleviku jaoks ette peame valmistama. Neid ju prügikasti ei viska. Kui üldse, siis on just haridus see, kus selliseid ekskursse või eksperimente teha ei tohiks. Ja selles suhtes saan ma ka aru harifusministeeriumist. Õpetamises ei tohigi uisa-päisa talitada. See, mis tundub nii hea, kasulik või õige, ei pruugi praktikas seda olla. Kas need uuendajad tahavad selle eest vastutust kanda? Sest see ei ole mõne kuu eksperiment, selleks kulub aastaid, mis võivad olla õpilastele mahavisatud aastad. Ja ega see siis neid õpilasi erksamaks tee. See, mis tundub lastele õige, ei ole alati teps mitte seda ja see, mida täiskasvanud õigeks peavad, võib kasu asemel aga palju kahju teha. Olgugi, et see kõik võib tunduda kellelegi lausa fantastiline. Ega ta iseendaga riski. Kui kukub läbi, läheb Soome koristama ja palkki kõrgem. Aga tagajärjed on rasked neile, kelle kulul ja peal nad oma eksperimente korraldada tahavad. Haridussüsteem peabki olema konservatiivne, sest parem karta, kui kahetseda. Nii nagu ei saa kõigist ettevõtjaid, ei ole võimalik ka igasuguse süsteemiga katsetades kõiki lapsi tulemuslikult harida. Elate julgete mõtete maailmas. Kui muutusi tahta, siis ikka pisitasa ja ettevaatlikult. Ikka selleks, et kahju ei tekiks. Aeg oleks juba lõpetada see pidev uuendamine ja reformimine. Kui kord sellele teele minna, siis lõppu enam ei paista. Kogu aeg käib üks lõputu ümbertegemine, enamus on sellest juba väsinud. Elu näitab, et nutikas on just see äraproovitud vana. Kas selles veendumiseks peab siis kõik pahupidi pöörama?
18.12.2016 15:36
Teisest küljest näeme olukorda kus noored kellele antakse lausvabadus kätte ei oska sellega muud peale hakata kui kohe hakata oma riiki pöörama ning kaoseid tekitama, hävitades seejuures kogu eelnevate põlvkondade kätetöö. Ehk siis hoopis teine äärmus... Ukraina maidaani väljaku näide värskena varnast võtta....
    18.12.2016 16:07
    No anna ahvile granaat ja lase elevant portselani poodi, tulemus on teada, nii ka nende vabadustega.
    Meil räägitakse, igasugu õigused ja muu jura on vabaduse alused, aga ei räägita tõtt, et õigused ja privileegid on vaid orjadel. Vabadus tähendab üksnes kohustusi ja vastutust 24/7.
    18.12.2016 16:26
    "Teisest küljest näeme olukorda kus noored kellele antakse lausvabadus kätte ei oska sellega muud peale hakata kui kohe hakata oma riiki pöörama ning kaoseid tekitama"

    Aivo on täna meeldivalt enesekriitiline. :)
    18.12.2016 17:56
    "...õigused ja privileegid on vaid orjadel. Vabadus tähendab üksnes kohustusi ja vastutust 24/7."

    Sul on õigus - orjad on privilegeerituim inimgrupp ja vangid on kohustustest ja vastutusest vabad... :)
18.12.2016 15:39
Kolmas oht on noorte kannatamatus - kõike tahetakse saada nüüd ja kohe praegu, andmata enesele aru et väärtusi luuakse pikaajalise kannatliku töö ja planeerimisega....
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    18.12.2016 16:30
    "kõike tahetakse saada nüüd ja kohe praegu, andmata enesele aru et väärtusi luuakse pikaajalise kannatliku töö ja planeerimisega...."

    Jah, kannatust teil Kremli raisakullidel on. Või on kannatust teie leivaisal, kes selle kraaksumise siin peldikuseinal kinni maksab.
    18.12.2016 16:57
    Piret,

    Samahästi võiks küsida, kes sinu kraaksumise siin " peldikuseinal " kinni maksab ? Kas tõesti on ka sinu puhul nii, et kui muid argumete pole, siis lased käiku juba tobedaks muutunud sõnapaarid " kremli raisakotkad ", " teie leivaisal , kes kinni maksab " jne .
    Nõme ju ?
    18.12.2016 17:04
    "Samahästi võiks küsida, kes sinu kraaksumise siin " peldikuseinal " kinni maksab ?"

    Ma heameelega leiaksin endale mõne metseeni. Muidu kirjutan siin kogu aeg tasuta nagu mingi erivajadustega inimene. Nõudmised metseenile: meie arvamused maailma asjade kohta peavad kattuma 100%.
    99,9% mulle ei sobi: ma tunneksin ennast raha vastu võttes räpasena.
18.12.2016 15:54
Tänapäeval on nii palju võimalusi enesearenguks, et koolisüsteem ei "tooda" midagi ühesugust. Aga kuulekas on mugavam olla ja rutiin, mittemõtlemine (liinitööline, alamametnik näiteks) toob sageli kindlama leiva lauale kui loominguline rähklemine, mida peenemalt nimetatakse vabakutselisuseks. Mõtlemiseks peab olema ka aega ja vabadust, kui aga tuleb tõmmelda selleks, et pere saaks söönuks, siis...
18.12.2016 15:56
Ikka senikaua, kui koolis õpetajad iseendast andekamaid lapsi mõnitavad ja ahistavad...
18.12.2016 16:08
Pole praegast aega sellega tegeleda- tuleb Reps lapsepuhkuselt tagasi, siis vaatame ! : )
18.12.2016 16:08
Vastus pedagoogile: Seni kuni kestab demokraatia ja rahamaailm.
18.12.2016 16:24
Kiire ja mahukas tuupimine on ohtlik ja mõttetu, sest material unustatakse pärast ruttu ning tuupimine paneb pea valutama. Samas ei ole ma nõus nendega, kes mitte midagi pähe ei õpi. Mingi tasakaal peab olema.

Koolis on kõik korras, kui õpilane tohib kõva häälega klassi ees öelda: "Õpetaja, ma ei ole Teie arvamusega nõus, sest..."

Ma siin kommentaariumis võitlen ju kogu aeg "õpilastega", kes arvavad, et eestlased poleks pidanud Teise maailmasõja ajal Sinimägedes Saksa mundris võitlema. Nende argument on: "Sakslased olid pahad." Minu vastus: "Anna palun alternatiiv. Punaarmeele alistumine alternatiiv ei ole." Kuna seda alternatiivi mulle anda ei suudeta, on meie vestlus läbi.

Kuidas peaks rääkima Pätsist? Paljud õpetajad kardavad rääkida tõtt. Mina arvan, et võib ka tõtt rääkida, aga mainida, et samal ajal olid olemas Stalin ja Hitler. Nende kõrval oli Päts taevaingel. Tuleb rääkida ajastu kontekstis ning vastavalt ühiskonna väärtustele. Muidu on kõik head inimesed järsku õõvastavad kurjamid. Kosmoses hõljudes ja mitte millegagi suhestudes leiab alati asju, mida saab karmilt hukka mõista.
19.12.2016 10:29
Waldorfkoolid ja muu säärane loodi töölisklassi vähevõimekate järeltulijate jaoks.
Vaimselt võimekatele jäeti tavalised koolid.
Autori soov on liikuda tempos, mis on jõukohane kõige vähem võimekatele. Andekamad igavlevad ja hakkavad lollusi välja mõtlema. Kuna inimene on loomu poolest laisk, esinevad nad kõige andekamal moel vähevõimekatena, mis laseb vabalt laiselda.
Inimese võimete piir on geneetiliselt määratud.
Sedaviisi jäävad need võimed realiseerimata.
Autor ei ole esitanud küsimust: miks traditsioonilise konservatiivse haridussüsteemiga maades on tulemused parimad ja koolitulistamisi jms ei esine.
Koolirõõm on aga edukusega pöördseoses kõikjal.
19.12.2016 13:17
Milleks sellised lamedad vinguvad üleskutsed? Muudetud on seda vaest haridust õite mitukümmend aastat ühte jutti. Otsiks õige olemasoleva raames võimalusi? Mitte samu vanu ideid alatasa uute nimetuste all lagedale tirides vaid õppekavasid sisuliselt koordineerides ja vastavaid õppematerjale avaldades. Tundub, et see töö on kahjuks vist igale õpetajale individuaalseks ülesandeks jäetud. Aga palju sa niimoodi jõuad kui mõne helgma mõtte ajel tahad ennem õppeaasta algust mida-millal-kuidas teemal inimestega nõu pidada ja saad vastuseks "oota, ära praegu sega, las ma teen oma tööplaani ennem valmis ja siis räägime sinuga"? Paar kolleegi saad suure surmaga nõusse ja mingid teemad niimoodi üle käia, et lapsed teostavad reaalse iseseisva töö arvutitunnis, kannavad ette ja saavad selle eest hinded mitmes aines, aga ... Kes selle kõik välja mõtleb ja ette valmistab?
Isegi vanaema vana voki ümber saab koondada teemasid bioloogiast (villad-karvad-taimsed kiud, koid jm "kahjurid"), keemiast (kiudude töötlemine, tehis- ja sünteetilised kiud), füüsikast (vähemalt 2 ülekandemehhanismi, hõõrdejõud, pöördemomendid jne), matemaatikast, IT-st (info otsimine, arvutused, vormistus ja tulemuste avaldamine) avaliku esinemiseni välja, meeste-naiste käsitööst ja ajaloost rääkimata!
Millalgi oli selle nimi "probleemülesanded", "projektipõhine", "õppeainete vaheline integratsioon" jne. Nüüd võtame jälle uue nimetuse ette, kirjutame selle kasulikkusest peotäis teaduslikke töid ja pinu artikleid, paneme paar uut inimest pukki kamandama ja kõik laabub iseenesest? Ja kui midagi välja ei tule, siis on kohe koolisüsteem süüdi ja tuleb kogu haridussüsteem laiali lammutada või õigemini üha suurematesse kombinaatidesse kokku koondada kus siis "kvaliteet" nõiaväel kohe tõuseb kuigi maja üks ei tunne teist ega teine kolmandat?
Ja veel - peamine küsimus ei ole mitte selles kas ja mille eest koolis hindeid panna. Tagasisidet on igal juhul vaja nii õpilasele endale kui lapsevanematele. Peamine on - kes tont selle suure töö ära teeb ja kuidas lapsed ise tööle rakendada kui nad ööd läbi sotsiaalmeedias istuvad ja päeval kõige parema meelega tudule kipuvad jääma?
21.12.2016 18:33
Paneb mõtlema
14.02.2017 09:37
Just lugesin et 30000 noort on praegusest ühiskonnast kõrvale jäänud, nad ei tööta, ei õpi jne. Järelikult on ka selle järgi koolisüsteem midagi valesti teinud. Aga kõige suurem probleem on õpilate stress ja kogu see iganenud paradigma õpetuses. Siin küsitav nii metoodika kui ka ainete sisu. Alates kirjatehnikast, lõpetade matemaatika ülesannete massilse käsitsi lahendamisega paril. See on kõik aja raiskamine kui matemaatikast keegi aru ei saa, lapsed ei omanda isegi Wolframi Mathematica programmi taset aga kas arvuti poolt pakutav tehisintellekt on meie eesmärk koolituses. Matemaatikast peaks aru saama aga seda ei saa praegu aru isegi 90% kooli õpetajad. Olin just ühes tunnis teise töö tõttu ja nägin, kuidas õpetaja õpetas täpselt samamoodi matemaatikat kui 25 aastat tagasi meie nõukaeestis. Miks on see nii ? Kõik lapsed igavlesid ja olid väga tülpinud nägudega, est muust ta rääkida ei osanud, et see tuleb siit kokku liita ja see viia teisele poole võrdusmärki jne. See koolitus on igav ja ääretult mõtetu tegevus, iga arvuti oskab seda teha ja iga laps pähe õppida, see pole hariduse eesmärk ammu. Kui asute kusagil tööle, on teil vaja matemaatilist mõtlemisvõimet, ülesande tehnilseks lahendamiseks on aga olemas arvutid või siiras tahe õppida see ära kui käsitsi peab tegema. Just pidev elukestev õpitahe on Eestis lastel kadunud. Õnneks läksin ise pärast keskat Soome ja pidin seal kardinaalselt muutuma, nüüd olen omandanud veel kaks eriala ja töötan ka nendel.
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega