Juht tegi tõeliselt ohtlikke manöövreid ning tema tõttu pidi kõrval real sõitev auto mitu korda pidurdama, muidu oleks see külge ees talle sisse sõitnud. Eemalt vaadates jäi mulje, nagu istuks roolis kas väike laps või purupurjus juht, kes ei saa aru midagi maast ega ilmast.

Valgusfoori all peatudes nägin, et juht hoopis näppis roolis nutitelefoni – endal veel nii õnnelik nägu peas, justkui oleks saanud Facebookis palju laike või Twitteris uusi jälgijaid.

Arvan, et tegemist pole esimese autojuhiga, kes roolis olles telefoni näpib ning seetõttu endale teadmata liiklusohtlikke olukordi tekitab. Kui oled autoroolis, siis suuna kogu oma tähelepanu ikka teele, mitte mobiiliekraanile.

On ju ka Maanteeamet hoiatanud, et ohtlikud kõrvalised tegevused roolis, eriti mobiiltelefoni näppimine, seavad ohtu nii juhi enda kui ka kaasliiklejad.

Kuigi linnas sõites võib ju auto kiirus olla väiksem kui maanteedel, kus seevastu liiklus on hõredam, on tegemist ikkagi ohtliku olukorra tekitamisega, sest ka väiksematel kiirustel võivad juhtuda suured õnnetused.

Ma ise arvan, et äkki leiutatakse telefonidele varsti selline rakendus, mis paneb need lukku, kui auto sõidab. Ehk siis telefon tajub auto sõitmisest tekkivat vibratsiooni ning siis lülitab end ooterežiimile nii, et saab ainult kõnesid vastu võtta. Kindlasti on mingid sellelaadsed ideed kuskil juba enda kuju võtmas, sest nutitelefonide kasutamise probleem autosõidu ajal pole ainult Eestis.