Et sõitja oli pisut purjutanud ning rampväsinud, ei vaevunud ta lähemalt tutvuma teenuse hinnakirjaga ning seega ei pane ta taksojuhile sugugi pahaks, et arve tuli harilikust hulga krõbedam. Sõidukilomeetri hind füüsilisest isikust ettevõtjale Vladimir Serbinile kuuluvas taksos oli 1,50 eurot, mis on umbes kolm korda kallim kui tavalises pealinna taksos.

Püüdes mõista, miks maksis taksosõit seekord nii palju rohkem kui tavaliselt, uuris lugeja hinnakirja tagantjärele – tšeki pealt. Kviitungiga tutvudes avastas mees aga oma hämmastuseks, et kogu arve on esitatud hoopis ooteaja eest ning ta polegi kusagile sõitnud, või kui on, siis aeglasemalt kui 22 kilomeetrit tunnis. Tšekil on nimelt kirjas, et kui muidu küsitakse raha läbitud vahemaa pealt, siis sõitu, mis on aeglasem kui 22 kilomeetrit tunnis, maksustatakse ajatariifi järgi, samamoodi nagu ühe koha peal seismist.

Kuna kogu arve – 17 eurot ja 30 senti – koosneb ainult ajatariifist ning arvel on kirjas, et kõjusõit kestis 13 ja pool aastat, siis jääb kliendil üle vaid hea diili üle rõõmu tunda, sest tegelikult oleks arve suurus pidanud olema peaaegu 4 miljonit eurot.

Kuidas õnnestus tal müstilise takso abiga koju saabuda poolteist kuud varem kui ta kodust välja läks, jääb mehele siiani mõistatuseks.

Selgust ei toonud ka inforegistri andmetel Vladimir Serbinile kuuluv telefoninumber. Alul vastas sellele telefonile sõbraliku hääletooniga mees, kes ei osanud kahjuks eesti keelt. Lubasin otsida abiks mõne endast paremini vene keelt kõneleva kolleegi ning uuesti proovida, kuid enne kui jõudsin seda teha, helistas samalt numbrilt tagasi keegi teine, kes ütles eesti keeles, et see number ei kuulu üldsegi Vladimir Serbinile ning mul on valeinfo.

Politsei annab nõu

"Kõigepealt peaks inimene saama ühendust taksojuhiga, kes sellise tšeki väljastas ning proovida temaga need asjad selgeks rääkida. Kui muidu ühendust ei saa, siis peaks abi saama Tallinna taksokomisjonist. Taksondust reguleerib Tallinna linn, nii et linna mingi allasutuse käest peaks saama täpsema info, mis peab tšekil olema jne.

Kui taksojuhiga kokkuleppele ei saada, siis peaks pöörduma tarbijakaitseametisse. Kui inimene tunneb, et antud juhul võib tegemist olla seaderikkumisega, siis ta võib teha avalduse politseile," kommenteeris lugu politsei- ja piirivalveameti pressiesindaja Andres Sang.

Täiendus:

24. augustil võttis minuga ühendust taksojuhi sõber, kes palus edastada kliendile taksojuhi telefoninumbri ning kinnitas, et tahtmise korral saab mees sõiduraha tagasi. Helistaja seletas, et vead põhjustas tehniline rike ning vabandas taksojuhi nimel kliendi ees.