Kuni 31.12.2012 oli kogu süsteem lihtne, loogiline ja toimiv, kuid 1. jaanuaril 2013 algasid minu kannatused rohelise kaardi süsteemiga. Lootes 2. jaanuaril tööle minnes nautida lubatud tasuta sõitu, sain ma validaatorilt soovituse osta pilet bussijuhilt, kuna sõiduõigus mul pidavat puuduma, kuigi olen Tallinna kodanik, roheline kaart taskus juba novembrist ning kenasti ka isikustatud. Sai siis proovitud pilet.ee lehel kaarti uuesti isikustada, kuid seda ei lubatud, kuna väidetavalt kaart pole väljastatud. Samuti ei lubanud süsteem kaardile ka piletit osta ega ka raha kanda - suletud seis. Sai siis Ühendatud Piletitele oma murekiri saadetud ja jäädud vastust ootama. Küll aga endiselt järgnevad kaks päeva pidin bussis piinlikkust tundma, saades validaatorilt vastuseks alati negatiivse vastuse, mida kuulutab valiidaator kõva valju häälega.

Ok - 4. jaanuaril oli üllatus suur, kui hommikul bussis validaator rohelise tule andis ning probleemid näisid olevat lahenenud. Andsin ka sellest Ühendatud Piletitele teada, kust senini vastust polnud tulnud ja alles järgmine päev vastati, et tore, et kaart vahepeal tööle on hakanud ning et murede korral uuesti ühendust võtaksin.

Sellega aga lugu veel ei lõpe. Tasuta sõitu sain nautida vaid paar päeva, kui jälle hakkasid positiivsete valideerimiste vahele tulema ka ebaõnnestunud valideerimised, kuni lõpuks ei andnud enam üksi validaator positiivset vastust. Sai siis jälle Ühendatud piletitele kirjutatud murekiri, et asi ära laheneks (millele vastust ootan siiani). Üllatus oli aga veel suurem, kui täna pilet.ee lehelt tehingute väljavõtte tehes sain teada, et olen 4. jaanuaril ostnud 3 korda validaatori vahendusel sooduspileti 0.55 euro eest kogusummas 1.65 eurot ja kaardi rahaline seis on -1.65 eurot. Seega on süsteem suutnud teha korraga kokku kolm viga. Esiteks näitas, et mul on kehtiv pilet (tallinlase soodustus) ja samal ajal võttis maha pileti raha. Teiseks võeti maha sooduspileti raha soodustuse eest, mida ei eksisteeri. Ja kolmandaks tehti seda hoolimata sellest, et mul kaardil raha pole ja kontoseis läks miinusesse.

Ehk mida peab vaene tallinlane siis tegema, kui ühiskaart on, aga seda kasutada kuidagi ei saa: tasuta sõiduõigus justkui on, aga seda valideerida ei saa, raha ega piletit osta ei saa, kuna süsteem ei luba, kontoseis on miinuses, mis on absurdne (ei imesta, kui hakatakse intresse võtma ja kohtu kaudu hiljem sisse nõutakse) ja uut rohelist kaarti osta ka ei saa, mis võibolla töötaks. Ainuke võimalus on, et osta bussijuhi käest hirmkallis korra pilet, tänan aitäh!!