Villu Vane, Maanteeameti liiklusohutusosakonna liikluseksperdi sõnul on
tasakaaluliikuri puhul tegemist liiklusseaduse mõistes teatud liiki sõidukiga – tasakaaluliikur on ühe inimese vedamiseks mõeldud elektri jõul liikuv isetasakaalustuv kaherattaline üheteljeline sõiduk.

"Kuigi tegemist on sõidukiga, tuleb praegu kehtiva liiklusseaduse kohaselt sellega liigeldes juhinduda jalakäija liiklusreeglitest ning liikuda jalakäijate liiklemiseks mõeldud teeosadel, kas siis kõnniteel, jalgteel, jalgratta- ja jalgteel. Liikuda võib ka jalgrattateel või –rajal," selgitas Vane.

Vahet peaks tegema klassikalise tasakaaluliikuri ehk segway ning ülejäänud, jalakäija kiiremat liikumist võimaldavate abivahendite (nn Two Wheel Electric Skateboard, Xboard, Hoveboard, self balancing scooter jne) vahel. Siia gruppi kuuluvad ka elektriline rula, elektriline tõukeratas jmt ning üherattalised liikurid, mis pole sõiduteel ja sõiduteel paikneval jalgrattarajal liiklemiseks ette nähtud.

Vane sõnul pea Tasakaaluliikuril Liiklusseadusest tulenevalt olema:
1) signaalkell;
2) ees valge ja taga punane ning mõlema ratta mõlemal välisküljel kollane või valge helkur;
3) iseeneslikku liikumist takistav seade;
4) spidomeeter.
(3) Jalgrattal, tasakaaluliikuril ja pisimopeedil peab põlema pimeda ajal või halva nähtavuse korral sõites ees valge ja taga punane tuli.

Teel jalgrattaga, tasakaaluliikuriga ja pisimopeediga sõitmisel peab alla 16-aastane juht kandma kinnirihmatud jalgratturikiivrit.

Kõnniteel, jalgteel ja jalgratta- ja jalgteel sõites ei tohi tasakaaluliikuri juht ohustada jalakäijat, jalakäija vahetus läheduses tohib sõita jalakäija tavakiirusega, ehk siis jalakäijale lähenedes tuleb kindlasti aeglustada ja mitte temast mööda kihutada!

"Tasakaaluliikuriga võib sõiduteed ületada sõites nii ülekäigurajal kui ka ülekäigukohal, seejuures tuleb silmas pidada, et nii nagu jalgrattaga ülekäigurajal üle tee sõites ei ole ka tasakaaluliikuriga ülekäigurajal teed ületades juhi kohustust neile teede anda, välja arvatud muidugi juhud, kui ületatakse teed, millele sõidukijuht pöörab. Sõidutee ületamise tuleb liikuda jalakäija tavakiirusega," kirjeldas Vane, kuidas tohib tasakaaluliikuriga teed ületada.

"Aja jooksul on tasakaaluliikurid arenenud ning ka nendele kehtivad nõuded on muutumas. Mis puudutab ohte, siis on vast kõige suuremad ohud seotud laste ja kukkumisega, samuti kokkupõrked jalakäijatega ning sõidutee ületamisega," ütles Vane Delfile.