"Minu pere on Elisa klient lausa nelja numbriga: Zen kõnekaart, Elisa leping, Teleyks leping ja Mint netipulk. Kuna Zenile arvet ei koostata, hakkaksin uuest aastast maksma vana kursi järgi kolmkümmend krooni, et saada elektroonilist arvet. Kõlab ulmeliselt ning tundub ka ebaseadusliku nõudmisena.

Nimelt peab olema koostatud arve ning edastatud kliendile, et tekiks õigus summa sissenõudmiseks. Kindlasti leiavad Elisa juristid aga kümme põhjust, miks selline loogiline liigutus enam kohustuslik ei ole.

Elisa ise selgitab tasu nõudmist tarkvarasüsteemi uuendamisega seoses üleminekuga üle-euroopalistele ühtsetele maksetele. Klientidele meenub kindlasti aasatatetagune jaburus, kui Elisa ei suutnud arvesüsteemi muutuse tõttu aasta jooksul oma nõudeid klappima saada. Klientidele laekusid arved pool aastat hiljem ning summad läksid tihti ülevaatamisele, kuna ei vastanud tõele.

Pärast ebameeldivat uudist lõi Janar Siniväli Facebookis grupi "Kui e-arve läheb tasuliseks, loobun Elisa teenustest". Liitusin minagi selle grupiga ning loodan, et klientide negatiivne tagasiside kutsub mobiilioperaatori mõistusele tagasi.

Ahjaa, räägime ka rahanumbritest, mida Elisa loodab hakata oma lojaalsetelt klientidelt sisse kasseerima. Märtsi lõpu seisuga on ERR-i uudiste andmetel Elisal 638 965 klienti. Kiire arvutuskäik toob e-arve pealt teenitavaks summaks ühes kuus 383 379 eurot. Aasta lõikes koguneb Elisa arvele aga lausa neli ja pool miljonit eurokupüüri senisest rohkem.

Panka edastab Elisa arve siiski veel jätkuvalt tasuta. Paraku ei selgu panga teatiselt, mida ja kuidas on tarbitud. Sinna laekub vaid lakooniline üldsumma.

Elisa pressiteade paneb kliendid pead vangutama ning konkurentide poole kiikama. Kui muidugi ka EMT ja Tele2 ühel hetkel ei otsusta uue korraga kaasa minna. Siis pole mobiililevi kliendil enam kuskile pageda. Kas maksad virtuaalse arve eest või tasud summasid heas usus," kirjutab pettunud lugeja.

Elisa: tasuliseks muutub vaid e-postiga topeltsaadetav arve

"Tegelikult säilib kõikidele Elisa klientidele alates 1. jaanuarist 2014 jätkuvalt võimalus saada tasuta e-arve. See e-arve tuleb kliendile kas juba harjumuspäraseks saanud kanalisse - Elisa Iseteenindusse, arved.ee keskkonda või uude kanalisse – panga iseteenindusse. Nendesse keskkondadesse tuleb tavapärane e-arve pdf-failina koos korraliku tavapärase ülevaatega kõnedest sms-idest ja muudest teenustest nagu näiteks m-parkimine. Mõne kliendi jaoks lihtsalt muutub tasuta e-arve kanal. Tasuliseks muutub vaid eraldi e-mailiga saadetav arve. Kuna meil tuleb nüüd uue määruse järgi välja saata ka e-arve panka, siis e-postiga veel eraldi topeltsaadetav arve läheb tasuliseks," kommenteerib kirja Elisa suhtekorraldusjuht Marika Raiski.