Sõites viimane kord väga hilja õhtul, kuuldes reklaami, vaatasin termomeetrit: -1. Ilmselt on tee libe ka kuskil. Nutitelefon on olemas, võiks ju teada anda. Maanteel ju seisma jääda ei saaks, seega igati loogiline oleks sõidu ajal see ära teha - mis see paar rida ära kirjutada ei ole!

Teine pool asjast on süütunne. Kui ma ei kirjuta ega anna teada inimestele libedast teest, siis võib minu teada andmata jätmise tõttu keegi kraavi sõita või raskeid vigastusi saada. Oleks igati õigustatud, et ma annan teistele teada libedast teest.

Kolmas külg asjal on ise teada saamine. Kuidas ma tean, et kuskil on libe tee? Loen loomulikult hashtagitud poste. Kuna ma seda teha saan? Kodus loen. Tee peal aga info muutub, seega peaksin hakkama lugema ka sõidu ajal.

Kampaaniast koorubki välja väga halb soovitus: jaga ja loe. Kuna maanteede ääred on nii kitsad, siis peatumine on riskantne. Sellest tulenevalt tuleks infot kohe jagada, mitte viis tundi hiljem, kui sihtpunktis ollakse. Samamoodi tuleb infoga kursis olla, mis tähendab, et seda ka vaja kohe, mitte neli tundi enne sihtkohta jõudmist vaadata, kas antud kohas on tee libe. Ilm ju muutub. Asjade operatiivseks jagamiseks tuleb sõidu ajal sellega tegeleda, samuti infot sõidu ajal lugeda.

Maanteeameti kampaaniate mõtted ei ühti ühtse visiooniga. Ühes kampaanias öeldi, et mitte näppida telefoni, samas teises öeldakse, et jaga ja loe...

Kommenteerib Maanteeamet:

Maanteeametil on tõesti käimas kampaania „Tee on libe, vali vastav sõidustiil!“, mis kutsub sõidukijuhte üles olema teeolude osas tähelepanelikud ning valima õige sõidukiiruse ja -stiili.

Maanteeamet kutsub liiklejaid tõesti teeolude infot jagama ka sotsiaalmeedias. Elementaarne on, et info jagamine ei toimu autot juhtides. Libeda tee kohta saavad sobival ajal ja kohas infot jagada nii sõidukijuhid kui ka jalakäijad ehk kõik liiklejad. Me eeldame, et liiklejad on arukad, mõistavad oma tegude tagajärgi ja on aru saanud, et kui juhid, siis juhi.

Kindlasti ei soovi Maanteeamet, et juhid roolis olles sisestaks sotsiaalmeediasse infot. Seda saab teha parklates, puhkealadel, kui sõit on lõppenud jne.

Sotsiaalmeedia ei ole ainus kanal, mille kaudu infot edastame. See on üks lisavõimalus. Eelkõige soovitame liiklejatel enne teekonna alustamist tutvuda tee- ja ilmaoludega portaalis tarktee.ee.

NB! Lubatud suurim piirkiirus ei ole kohustus ning sõita tuleb vastavalt teeoludele.