Roosimägi leidis pärast oma eksperimenti, et paljud Facebookis läbiviidavad loosimised ei viida läbi ausalt või ei selgitata võitjat üldse välja.

Lugu on tekitanud Delfi lugejates mitmesuguseid mõtteid - mõned lugejad väidavad, et on võitnud, kuid mõni nendesse loosimistesse ei usu. Toome välja mõned väljavõtted kommentaariumitest:

ettevõtja

Olen teinud FBs paar ausat loosimist. Korralik pilt, reaalselt väärtuslik toode ja 1-2nädalat auhinna loosimiseks. Lõpuks loosimine on toimunud täiesti ausalt, kuid minu üllatuseks ei võtnud kumbki võitja meiega ühendust, kuigi saatsime nii sõnumi kui ka avalikustasime kommentaarides ta nime. Kas tõesti on FBs nii palju mitme kontoga loosihaisid, et loosides osaleb rohkem varikontosid kui reaalseid kliente?

veisspuuklane

Nii on, ka mina olen pidanud tegema korraliku puhastuse oma sõprade-tuttavate nimekirjas, lihtsalt ja valutult ära kustutanud ja veel rohkem ära peitnud esilehelt neid nn sarispämmijad, kes on nõus kõik mängu panema, peaasi, et saaks võita valimatult kõike - liiter jäätist, 3 paari imelisi sukkpükse või Kanye West poolt välja loositava rolls Royce'i jnejne. Lihtsalt masendav ütleks. Uskumatu, kui vähe on vaja, et arvamus inimesest väga kardinaalselt muutub, sorry aga väga keeruline on tõsiselt võtta täiskasvanud mees, kes jagab mingeid soki võitmise kampaaniaid või juuksesirgendaja kampaaniaid....

Samuti ettevõtja

Oman ettevõtjana samuti mitut fb loosimiskampaania korraldamise kogemust. Püüame alati tingimused sõnastada korrektselt ja kõigile arusaadavalt. Ei korralda nn jaga-ja-võida kampaaniaid. Ikka laseme osalejatel midagi teha, leida mõni toode, avaldada arvamust, vastata küsimusele vmt. Aja jooksul on jäänud silma nii mõndagi. Nii seda, et kopeeritakse eelpool vastanute vastuseid, kui seda et võidetud auhind jääb välja andmata, sest võitja ei võta ühendust.

Sageli postitatakse vastuseid korduvalt, et oma võiduvõimalust suurendada, arvates, et kes neid kordi ikka kokku loeb. No vot mina olen see ogar ja pedantne korraldaja, kes loeb ja märkab, et üks isik on 36 korda postitanud.

Tähelepanek - kui postitada fb fännilehele reklaam, et mõne müügil oleva tootega saab kaasa mingi kingituse või mingi ajavahemikul ostu sooritanute vahel loositakse välja mõni auhind, siis leidub alati vähemalt kümmekond isikut, kelle kullina terav pilk on korjanud tekstist välja sõna "kingitus" või "auhind", ja kes siis võidulootuses reklaami alla "jagatud" kirjutab.

Kui selles artiklis heidetakse korraldajatele ette puudulikke osalemistingimusi, siis minul korraldajana on sageli tunne, et mitte keegi ei suvatse lugeda mu hoole ja armastusega kokku seatud ilusas emakeeles juhendeid. On olnud juhus, kus kampaania auhinnaks panime välja võimaluse valida toode kindla brändi kaubavalikust. Seda sai kampaania käigus korduvalt välja öeldud (kirjutatud), samuti oli see selgelt kirjas ka kampaania reeglites ja üldse keerles kogu teema tolle brändi ümber.
Võitjaks osutunud neiu sai teavituse võidust, kus samuti see tingimus kirjas oli, ning palve oma võit välja valida. Oma suureks üllatuseks sain vastusmeili, kuhu oli valikuks märgitud suvaline toode meie ülejäänud toodete hulgast. See pani küll mõtlema, kas inimesed üldse mitte midagi ei loe, vaid lihtsalt arutult klikivad ja klikivad...

Kummaline lugu on ka auhindadeks loositud kinkekaartidega. Mina isiklikult tunneksin head meelt, kui võidaksin kinkekaardi, mis võimaldaks mul valida endale meelepärane auhind ja saada see tasuta või suure allahindlusega. Aga mingil seletamatul põhjusel neid kaarte üldjuhul ei lunastata. Kuigi kaardi väärtuse eest on reaalselt võimalik meie valiku hulgast toode osta. Väiksema väärtusega ese on märksa ahvatlevam, kui suurema väärtusega kinkekaart

Teise nurga alt

Olen ettevõttest, kes loosimisi läbi viinud. Jälgin alati huviga neid postitusi, kus soovitatakse jagada midagi selleks, et võita. FB reeglite järgi on jagamine loosimise tingimusena keelatud.
Aga ei huvita see ei jagajat ega arutut loosijat, kes tegelikult ei loosi välja midagi.

vot

Mina olen küll täheldanud, et ühed ja samad nimed pidevalt võitjaiks kuulutatakse. Kus üks kindel pidev võitja juba jagab, seal pole teistel lootustki. Ja siis ma uurisin natuke selle võitja ankeeti ja avastasin, et sellel võitjal on sõbralistis tuhandeid inimesi... Sõbralist nagu telefoniraamat!!! Mõelge ise nüüd edasi, miks tema nime pidevalt välja hõigatakse! Reklaam reklaam reklaam.. et kõik need tuhanded sõbrad näeks. Ja võitjate profiil on kusjuures jah-- noored titeemmed, kel kodus päeval igav. Iga poole tunni tagant jagatakse oma kümneid mänge sada korda, mis tähendab, et nad pmts istuvadki päevläbi facebookis. Inimesed teevad tasuta tööd (reklaami) firmadele.... pffff

Olen ühe korra elus üht mängu meeletult jaganud ja isegi võitsin selle. Algaja õnn ilmselt. Nüüd nö puhkan loorberitel ja enam ei taha sellist õudust kunagi läbi teha. Aga eks ajab hasarti küll.
võõras mure

moluraamatus ei osale ja aega on laialt käes. Muide, kas seal vaba aega ka loositakse? ;)

Kati

Kindlasti on pettureid ja kes tahavad lihtsalt reklaami saada, aga ise võin öelda, et ka jagaja ja osaleja, ja ikka päris palju siit ja sealt võite koju trehvanud. Ei jaga kõike ja arutult, et kedagi väga häirida, seda, mida reaalselt tahaks ka. Ja alati tuleb ennem ikka lugeda ja vaadata tausta ka asjal. On inimesi kes jagavad igat ilusat pilti ja kirjutavad alla "jagatud" lootes, ma ei tea mida. Ja olen alati öelnud, keda häirin, saab minu uuendused maha keerata ja nii ma risustangi vaid oma seina seal.

Pire

Minul endal õnneks Facbooki pole, aga minu sõbrannal on. Tema on võtnud sadadest ja sadadest mängudest osa, aga näkanud pole miskit. Ka minu tütrel on facebook ja tema on võtnud osa umbes paarikümmnest loosist. No õnn on tulnud tema õule nii mitmeid kordi, alles paar nädalat tagasi võitis jälle auhinna ja võin julgelt väita et auhinna loosimised toimivad.

FB kasutaja

Aastat paar tagasi, kui see veel nii pop polnud, siis isegi osalesin neis kampaaniates. Üsna varsti märkasin, et võitjad on hoopis n.ö mitte juhuslikud. See just nende toodete puhul, millel enam väärtust oli.
Mingi hetk koristasin siis need meeldimised maha, sest terve seina oli kaubapakkujate teateid täis ja need, kelle tegemised mind tegelikul huvitasid - sõbrad või tuttavad kadusid läbu sisse ära.

Kui aus olla, siis nüüd on asi päris hulluks läinud. Iga teine tuttav klikib kõike mida näeb.

Ehk siis algne idee, leida üles vanu tuttavaid jne on selles portaalis ammu kadunud ja asendunud kõik müügiks ja tasuta reklaami kanalik.
Nii, et nüüd näeb mind seal vaid sõpradele õnne soovimas. Tore idee mis läks vett vedama.

vot

Mina olen küll täheldanud, et ühed ja samad nimed pidevalt võitjaiks kuulutatakse. Kus üks kindel pidev võitja juba jagab, seal pole teistel lootustki. Ja siis ma uurisin natuke selle võitja ankeeti ja avastasin, et sellel võitjal on sõbralistis tuhandeid inimesi... Sõbralist nagu telefoniraamat!!! Mõelge ise nüüd edasi, miks tema nime pidevalt välja hõigatakse! Reklaam reklaam reklaam.. et kõik need tuhanded sõbrad näeks. Ja võitjate profiil on kusjuures jah-- noored titeemmed, kel kodus päeval igav. Iga poole tunni tagant jagatakse oma kümneid mänge sada korda, mis tähendab, et nad pmts istuvadki päevläbi facebookis. Inimesed teevad tasuta tööd (reklaami) firmadele.... pffff

Olen ühe korra elus üht mängu meeletult jaganud ja isegi võitsin selle. Algaja õnn ilmselt. Nüüd nö puhkan loorberitel ja enam ei taha sellist õudust kunagi läbi teha. Aga eks ajab hasarti küll.

Pat Riot

Ei osale põhimõtteliselt FB loosimistes ega auhinnamängudes. Ei osale ka neis kampaaniates kus tingimuseks on, et peab läbi FB konto osalema. Põhjus: ei soovi, et loosimises osalemine oleks avalik ja fb tuttavad näevad, et võtan osa mingitest tobedatest loosimistest ja seetõttu ei võtagi. Lihtne.