"Olles Eesti Elisa klient, maksin viieminutilise interneti kasutamise eest Šveitsis 120 eurot!

Mul on hea meel, et olen elanud aastaid erinevates Euroopa riikides ja oskan seega vastavaid teenuseid võrrelda. Olles Inglismaa operaatori klient, olen kasutanud intenetti enamikus Euroopa riikides, Aasias ja Austraalias. Mitte üheski riigis ei ole mul veel kunagi tulnud interneti kasutamise eest nii palju maksta. Näiteks olles Inglismaa operaatori klient, maksab inteneti kasutamine Šveitsis sama telefoniga päevas viis eurot.

Eesti Elisa klient aga maksab 120 eurot viie minuti eest ehk 24 eurot minutis! See on peaaegu kümne tuhande kordne erinevus sama teenuse eest!

Ainuke asi, mis ma selle viie minuti ajal teha tahtsin, oli saata sõbrale Facebooki sõnum. Sõnumit ma isegi ei saanud saata, sest internet oli liiga aeglane. Maksin Elisale 120 eurot teenuse eest, mida ei saanud isegi kasutada.

Mind huvitab, kui palju maksab Elisa selle teenuse eest Šveitsi operaatorile, ja kui maksabki nii palju, siis miks nad ei ole mingeid muid lepinguid sõlminud. Kui palju teenib Elisa minusuguste roaming klientide pealt, kes peavad sama teenuse eest maksma üle 10 000 korra kõrgemat hinda? Elisa teatas mulle sõnumi teel ainult telefoni kasutamise hinna, aga mitte interneti kasutamise hinna. Kas põhjus on selles, et see on neile nii tulus?

Olen saanud erinevatelt Elisa klienditeenindajatelt erinevad vastused, mingit lahendust, seletust või abi saamata," väidab lugeja.

Elisa: tegime kliendi arve niigi poole väiksemaks, kuigi ta ise suurendas oma limiiti

"Tegelikult kasutas klient Šveitsis mobiilset andmesidet mitmel päeval ja kokku rohkem kui nelja tunni jooksul. Kuna selles riigis kehtib mobiilsele andmesidele mahupõhine hind, oli ka arve suur.

Kui klient oli ära kasutanud 60 euro eest mobiilset internetti, aktiveerus Elisa kliendile välisriigis kehtiv limiidipiirang ning sulgesime kliendi mobiilse interneti kasutuse. Limiidipiirang on aktiveeritud just selleks, et klient ei saaks ootamatult suuri arveid, klient ise aga suurendas limiiti ning avas mobiilse interneti teenuse uuesti.

Klient viitab sellele, et kasutas mobiilset internetti lühiajaliselt. Juhime tähelepanu sellele, et andmesidekasutust ei arvestata mitte aja, vaid mahu järgi. Samuti on logidest näha, et kokku kasutas klient mobiilset internetti rohkem kui nelja tunni vältel. Klient kasutas ka Facebooki rakendust, mis võib isegi lühikese aja jooksul kulutada väga suures mahus mobiilset internetti, kui seal ei ole välja lülitatud videote automaatne ettemängimine.

Lisaks on logidest näha, et kliendil on nutitelefon seadistatud nii, et mobiilse interneti sisse lülitamisel hakkab telefon automaatselt sünkroniseerima ja uuendama rakenduste infot. Neist asjaoludest tingituna tekkiski suuremahuline netikasutus.

Eestisse tagasi jõudes pöördus klient Elisa poole ning kuna tema selgituste kohaselt kasutas ta mobiilset internetti välisriigis nii suures mahus kogemata, vähendas Elisa vastutuleku korras kliendi arvet 50% ulatuses.

Lisaksin veel, et Elisa kliendil on võimalik valida endale veelgi madalam piirang, näiteks 30-eurone. Kui pole reaalset soovi teenust kasutada, siis ei tasu limiidi mahtu suurendada," soovitab Elisa Eesti suhtekorraldusjuht Marika Raiski.