Mitmed laenuandjad on just enne pühi muutunud üsna agressiivseks ning hakanud tegema lausreklaami oma laenupakkumistest. Nõnda võib kuulda ja näha oma silmaga erakordsetest sooduspakkumistest, nagu näiteks 100 eurot ilma intressita või 500 euro laenamisel intress vaid 25 eurot, intressimäär "vaid" 98% jne. Kõik need pakkumised täidavad kindlasti laenuandjatele kasusaamise funktsiooni, kuid on muutunud tõeliselt häirivaks, kui kasutad massiteabevahendeid. Viimasel ajal on need reklaamid jõudnud isegi ühistranspordi sisetelevisiooni.

Pole mingi saladus, et Eesti palgad on väikesed ning kuu lõpuks ja tähtsamateks pühadeks tihti raha lihtsalt napib. Seda teavad ka krediidipakkujad, kes üritavad lihtsate vahendite abil eestlaste ostujõuetust leevendada. Raha saab lihtsalt ja peaaegu alati. Raskeks läheb siis, kui seda on vaja hakata tagasi maksma. Samas on väikene rahasuts paljudele just pühade-eelsel ajal lisakulutuste tõttu oluliseks abiks, kuid ometi on SMS-laenude kättesaamine liiga lihtne ning nende promomine meedias võtnud juba ajupesulikud mõõtmed.

On arusaadav, et jõulude ning aastavahetuse ajal kulub rohkem raha kui tavaliselt - tegemist on ju ikkagi kapitalistliku-kristliku maailma tähtsaima pühaga ning paraku on nii kujunenud, et jõulutunne saab tekkida vaid siis, kui on rahalised vahendid selle ellu äratamiseks. Raha saab nii SMS-laenude kui ka muude krediidipakkujate käest väga kiiresti ja lihtsalt kätte. Ometi on kõiksugused laenupakkujate reklaamid meedias juba tõsiselt üle visanud ning sunnivad tänu sellele tihti vahetama nii raadiojaama kui ka telekanalit.