Tundub, et oma kodanikke jääb riik elu aeg lasteks pidama. Kui laps saab nii suureks, et läheb autokooli, siis algab alles tõeline terror ja hirmutamine. Neljarattaline sõber on hirmus tapariist, millega iga teine juba kolmandal sekundil kindlalt puussse keerab ja verisena mõned korrad sees pöörleb. Mäletan, kuidas mind need šokivideod alati iiveldama ajasid. Tundsin end pidevalt süüdi, et üldse autokooli minna tahtsin ja nii surmava relvaga liigelda soovisin.

Hirmutava reklaami puhul võib märgata ka mõningast kasulikku tendentsi. Seni on ju erinevad alkotootjad ikka end promonud, et nendega on "mönus vötta" ja nemad on just need õiged. No selge, on mõnus ja on see õige, aga miks siis päris suur protsent rahvast joovastavat kraami ikka üle tarbib?

Vaid mõnikümmend aastat tagasi ei hoolinud ükski riik suitsetamisele halva kuvandi loomisest. Tollasest ajast meenuvad ülilahe Marlboro-mees ja kaunid iseseisvad ameerika naisnäitlejad, kel koni hammaste vahel kõlkumas. On teada fakt, et naistele suunatud suitsetamiskampaanias meelega rõhutatigi võrdsuse saavutamist meestega. Kui naine ikka toss hambus ringi käis, oli ta ilgelt iseseisev ja lahe näitsik. Meenuvad ka vanemad osad seriaalist "Seks ja linn". Sealne peaosatäitja kimus iga sekundi tagant paberossi ning loputas suud Cosmopolitani kokteiliga. Seriaali uuemates osades on naine aga oma tervisekäitumist oluliselt muutnud. Enam ei käi ta ringi suitsupilv lokkides ja peen pokaal veel peenemate sõrmede vahel kõlkumas.

Pigem olen alkoholi- ja suitsuvastase kampaania suhtes siiski toetaval seisukohal. Piisavalt palju elusid on rikkunud pead segi ajav vedelik. Piisavalt paljude laste kodud ja riided haisevad vänge tubakasuitsu järgi. Samal ajal pidagu riik meeles ka rahva üleüldist tervisekäitumist. Plakatid ülekaaluliste suhkru ja rasva kuritarvitajatega on ikka väga vajalikud. Ootangi nüüd neid koogilettide kõrvale ja krõpsuriiuli külge!