Üldjuhul on tegu kallimate autodega või siis mõne firma suurte mikrobussidega – kellelgi on alati teistest rohkem kiire ja ta sooritab ohtlikke möödasõite.

Kuna normaalseks möödasõiduks pole ruumi, pressitakse ennast murdosa sekundist enne kokkupõrget kuskile kitsasse vahesse. See aga sunnib teisi autosid pidurdama ja see pidurdamine levib lainetena tahapoole, kus kiirus veelgi alaneb. Pidurdamine on nimelt kiirem kui kiirendamine.

See omakorda tekitab tahapoole uusi närvilisi juhte, kes ei saa aru, miks kiirus langes 90 pealt 80 peale. Need hakkavad omakorda kõigist mööda sõitma, tekitades uut pidurdamist ja muutes olukorda üha hullemaks.

Lihtne loogika ütleb, et kui kõik sõidaksid ilusti kolonnis ja ei trügiks, siis jõuaks kõik kiiremini kohale. Paraku tuleb trügijad vahele lasta. Ka enda elu on kallis. Ei taha teada, mis juhtuks, kui laupkokkupõrge toimuks minu autoga paralleelselt. Ilmselt mitte midagi head.