"Elan maal, töötan linnas ja bussipilet on suhteliselt mõistliku hinnaga, kuid aega kulub tohutult. Autoga võtab see aega 50-60 minutit, kuid igapäev nii käia on kallis. Loogiline oleks, et vald tooks rahva küladest põhipeatustesse ja siis juba kiirelt Tallinna. Nii toimetatakse ka Rootsis ja Soomes. Ehk tooks normaalsem bussiühendus inimesi maale tagasi elama," arutleb transpordiprobleemi üle Viinistu elanik.

Kuusalu valla majandusspetsialist ja arenguvaldkonna abivallavanema kohusetäitja Madis Praksi sõnul vald selle transpordiliini eest ei vastuta, vaid seda teeb ühistranspordikeskus Harjumaal.

Harjumaa Ühistranspordikeskus vastas murele, et nad peavad väga oluliseks olemasolevate liinide kiiremaks muutmist ning uute kiiremate liinide avamist. "Viimastel aastatel on Loksa liinide kiirusi analüüsitud ja selle tulemusena sõiduplaanides kiirusi suurendatud. Praegu on kiirused asulavälistel teedel 70-90 km/h sõltuvalt tee tüübist. Sellele lisanduvad peatuste ajad sõitjate sisenemiseks ning Tallinna linnas ummikutest tingitud viivitused. Hommikuse tipptunni ajal on Loksa poolt tulevate busside sõiduaeg juba ainuüksi Tallinna territooriumil 25-30 minutit," selgitas Kadri Krooni, kes on sõitjateveo spetsialist tegevdirektori ülesannetes.

"Kahjuks samaaegselt kiiruste suurendamisega linnast väljas oleme pidanud ummikute tõttu sõiduaegu Tallinnas suurendama. Enam kiiremaks ei ole olemasolevaid liine reisijaid ohtu seadmata võimalik teha," sõnas Krooni.

Veel kiirema ühenduse Tallinna ja Loksa vahel tagaks ainult liin, millel vahepeatusi ei ole. Kahjuks sellise maakonnaliini avamiseks puuduvad Harjumaa Ühistranspordikeskusel ressursid ja nende ülesandeks on teenindada kogu maakonna tööinimesi. On olemas Võsu-Loksa-Tallinn kiirkaugbussiliin nr 431, mis sõidab Loksalt Tallinnasse täpselt tund aega vahemikus 5.00-6.00, aga ei tee ühtegi peatust enne Tallinna bussijaama, samuti puuduvad sellel kellaajal tipptunnile omased ummikud.

"Meie liinil 155 on marsruudil Loksa – Gonsiori 29 peatust (Balti jaamani lausa 32 peatust) ja hommikul 6:40-7:50 on sõiduaeg samuti 1h ja 10 min. Liini 152, mis sõidab sarnaselt kiirliiniga mööda Peterburi teed, aeg Loksalt Autobussijaama peatuseni hommikul Loksalt väljumisega 6:05 on 1 h 10 min (läbib sealjuures ka Kuusalu). Tipptunnil liin 152 sõidab seda vahet tõesti keskmiselt 1h 20 min. Vahemaa Tallinnast Loksale on umbes 70 kilomeetrit, Viinistule pigem 80. Kaugus on suur ja sõiduaeg kujuneb vastavalt," rääkis lugejale muret valmistanud liinidest Harjumaa Ühistranspordikeskus spetsialist lähemalt.

Eelnevat kokku võttes ei saa Krooni sõnul väita, et maakonnaliin sõidaks põhjendamatult aeglaselt.

Mis puudutab reisija soovi, et vald tooks rahva küladest põhipeatustesse - antud juhul peetakse ilmselt silmas Viinistu küla ja Loksat - ja kui ta soovib vallasisest transporti mõnel muul hommikusel ajal kui sõidavad 152 ja 151A (kõik variandid on nähtavad peatus.ee lehel), siis selle küsimusega tasub Krooni arvates lugejal iseenesest Kuusalu valla poole pöörduda. Vallal on oma kooliliinid, mis toovad õpilased küladest suurematesse keskustesse kooli, aga mitte Viinistult, sest Viinistu piirkonnale on juba tagatud transport maakonna bussiliinidega eelpooltoodud aegadel.