Saada meile lugu, pilt või video siit!

Rahva hääl on rahvaajakirjandus – seda kõige paremas ja sügavamas tähenduses! Siia saavad kirjutada ja oma pilte/videosid saata kõik, kel teistega midagi jagada.

Lugeja: lamelliinimesed, tulge maa peale ja lõpetage oma jutt Nõukogude ajal suverehvidega hakkama saamisest

 (318)
Rehvitöökojas
Rehvitöökoda, foto on illustratiivneFoto: Andres Putting

Lugesin siin Rahva hääles lugu rehvidest ja nende kommentaare. Imestasin ikka, kus alles kiidetakse lamelle.

Te, lamelli kiitjad, ei ole vist linnast väljas eriti talvel käinud, veel enam ei ole te käinud talvistel maateedel. Tundub, et maanteel te musta jääd ka eriti kohanud ei ole, muidu räägiksite teist juttu. Tänapäeva naastrehv on naelutatud lamellrehv, rehvisegu on sama pehme, kui lamellil, aga naastud juures ja lamelle ka kõvasti sees. Ainuke vahe on, et naelakohtadesse ei saa lamelli lõigata, mistõttu naastrehv lumes ja lörtsis veidi kehvem ongi. Vahe on üliväike ning lumehaakuvus on niigi hea, kuid jääl on hoopis teine vahe.

Neid lamellimehi nähtud küll, kes musta jääga kraavi käivad ja siis teehooldust kiruvad, kes kohalt minema ei saa jääga jne. Ostke korralikud naastrehvid, ikka korraliku firma omad ja näete kohe suurt vahet.

Lisaks ärge unustage seda, et lamell töötab korralikult vaid 1-2 talve, peale seda on tal hea osa mustrist kulunud ja muster kõvemaks muutnud ja naelu tal ka abiks pole, mistõttu ta jääl ei paku enam sedagi, mis alguses.

Miks me ei võiks kasutada lisaohutust ja eelistada naastrehvi? Musta jää peale sattudes on iga osa lisapidamist tähtis ja võib päästa elu. Milleks riskida lamelliga? Samuti ärge unustage, et autod ja juhtide kogemused erinevad, samuti andekus. Me ei saa talvel keelata sõitmast kellelgi.

Seotud lood:

Nüüd tuleks selle juurde, kus nii kommentaariumis, kui ka muidu pensionärid ikka seletavad, kuidas vene ajal saadi suverehvidega sõidetud ja mida kõike veel. Kuidas siis õnnetusi ei olnud ja kui ohutu siis kõik oli. Las ma vastan teile midagi, rumal jutt suhu tagasi.

Alustaks sellest, et tollal oli liiklus kõvasti hõredam ja kõvasti aeglasem, 50-70 sõitev juht talvel oli tavaline nähtus, kuid mis on nüüd? Edasi läheks selle juurde, et tollane suverehv oli pehme, mistõttu ta haakus talvel paremini kui praegune kõva suverehv, mis on suvel väga hea sõita.

Väidate, et tollal ei olnud eriti õnnetusi? Tooksin välja veidi meie liiklussurmade väga karmi statistikat. 1991 aastal hukkus eest liikluses 491 inimest ja sai vigastada umbes 2000, 2015 aastal hukkus meie liikluses 67 inimest ja sai vigastada midagi 1700. Sealjuures toon välja, et praegune liiklus on kordi tihedam, kui 1991 aasta oma, samuti on talvel kiirused oluliselt suuremad.

Nüüd ma küsiksin, kus kohas oli see nõukaaja liiklusohutus, kui meil oli 1991 aastal 491 hukkunut hõredama aeglasemaga liiklusega, praeguse 67 vastu tihedama ja kiirema liiklusega?

Ei ole vaja siia kirjutada oma saavutustest, kuidas te oma mosse ja žiguliga 150ga sõitsite jäisel metsateel, jätame selle rullnokkade foorumi pärusmaaks.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare