"Tavaliselt olen ostnud esimeses klassis sõitmise jaoks lisapileti, mis maksab 1,10 eurot. Kunagi pole olnud mingeid arusaamatusi. Laupäeval aga müüs keskealine meesterahvas mulle 1,10 eurot maksnud lisapileti ja lisaks veel sooduspileti lisapileti, mis maksis 1,60 eurot. Kokku siis 2,70.

Kui küsisin, et kuidas nii ja millal piletid kallimaks läksid, vastati, et esimesest aprillist on Elronil uus kord ja täpselt nii palju need lisapiletid maksavadki. Küsimusele, et kus selle informatsiooniga tutvuda saab, vastati, et ei saagi, sest see on ametialaseks kasutamiseks.

Juhtisin klienditeenindaja tähelepanu sellele, et arvestades olemasoleva pileti (mida asendab kuukaart) hinnaks 2,80 ja lisades sellele kaks sularahas ostetud lisapiletit, saame Lehtse-Tallinna pileti hinnaks 5,50, mis on juba 80 senti rohkem kui Elroni kodulehel märgitud hariliku esimese klassi pileti hind sama teekonna eest!

Kuidas see üldse võimalik on? Ja miks on lisapiletite müümise kord salajane?

Elroni Balti jaama kassast küsisin üle, kui palju maksab esimese klassi pilet kuukaardi olemasolu korral ja sain vastuseks ikka 1,10, nagu oli olnud kogu aeg varem. Seal ei teatud uuest korrast midagi.

Klienditeenindajate ülemus soovitas küll raha tagasi saamiseks kirjalikult Elroni poole pöörduda, aga mu eesmärk pole raha tagasi saamine, vaid inimeste hoiatamine," kirjutab pettunud reisija.

Elron: reisija ei esitanud pensionitunnistust

"Klient on korrektselt mõistnud, et kehtiva kuukaardi ja soodussõidu õiguse puhul tuleks tal esimeses klassis reisimiseks osta juurde üks lisapilet, antud juhul summas 1,10 eurot.

18. aprillil ametis olnud klienditeenindaja sõnul esitas klient küll sooduskuupileti, ent mitte soodustust tõendavad dokumenti ehk pensionitunnistust või 65-aastaste ja vanemate puhul passi või ID-kaarti. Seetõttu müüs teenindaja talle kaks lisapiletit: ühe, et tasuda tavaklassi täispileti eest, ja teise, et reisijal tekiks lisaks õigus reisida esimeses klassis.

Lisapiletid oleme loonud lähtuvalt soovist pakkuda klientide jaoks soodsamaid sõidutingimusi – näiteks kui sooduspileti ostnu on soodustust tõendava dokumendi koju unustanud, ei pea ta ostma uuesti täispiletit," seletab Elroni teenindusjuht Ingrid Plutus.