Isiklikult võin ausalt öelda, et hommikul kodust tööle ja õhtul töölt koju minemiseks kuluv aeg on autot kasutades ja ühistransporti kasutades sisuliselt sama. Olen ise autoomanik ning samuti ühistranspordi kuukaardi omanik ning kasutan tööl käimiseks enam-vähem pooleks mõlemat. Eile tulin näiteks autoga tööle, kuna oli suhteliselt vihmane ilm ja kasutasin võimalust istuda autosse, millega saab mugavalt sõita uksest ukseni. Täna aga ilusa ilmaga jalutasin bussipeatusesse ning sõitsin bussiga tööle.

Kergendavad asjaolud, millest tulenevalt on tööleminekuks kuluv aeg sama, on see, et esiteks ma ei pea transpordivahendit vahetama - saan ühe bussiga sõita tööle. Teiseks on ühistranspordi peatused samuti suhteliselt nii kodu kui ka töökoha lähedal. Ning kolmandaks ei pea ma läbima kesklinna, kus ummikute tõenäosus on suhteliselt suur, vaid piirdun Mustamäega.

Seega tegureid on mitmeid. Kujutan ette, et kui peaksin korra või rohkem ümber istuma, siis hakkaks juba kindlasti rolli mängima see, kui palju peab vahepeal uut transporti ootama, sest ilma ümberistumata saab kindla kellaaja peale transpordi peatusesse minna. Ning samuti mängivad rolli peatuste asupaigad.

Küll lisaksin veel positiivse kommentaarina, et ei ole see ühistransport kogu aeg midagi nii üle rahvastatud. Arvasin et peale esimest septembrit läheb hullumajaks, aga üllatusena olen hommikuti sõitnud suhteliselt tühjas trollis või bussis. Ning teiseks on ühistranspordiradadest tipptundidel vägagi kasu. Alles hiljuti sõitsin õhtusel tipptunnil trolliga linna ning väga mugav oli mööda Sõpruse puiesteed autode kolonnist mööda sõita ning peale taksopargi ristmikku sai troll valgusfoorist eesõigust lubava tule, millega sai samuti autodest edumaa.