"Seal oli ratastoolis ühe jalaga naine, konduktor tuvastas ID-kaardi pealt, et tal on ette nähtud soodustus, kuid siis ütles, et kui ei ole tõendit siis ei sõida soodusega," annab lugeja juhtunust ülevaate.

"Sama jama on PPA-st dokumentide väljastamisega, kaasa tuleb võtta puuet tõendav dokument. Seal samas on meil, kurat, olemas ID-kaardi põhine tuvastussüsteem! Ehk siis sant peab jooksma jalad rakku mööda sotsametit, mööda arsti ja siis kui ta on kolm korda rohkem jooksnud kui tavaline dokumenditaotleja, siis võib ta minna dokumendile järele," selgitab lugeja igapäevaelu seoses tõendite saamisega.

"Selle asemel, et siduda ID-kaardiga soodustus nii, et on näha tõendus (mis puue, pole oluline), keerab ministeeriumi kretiinidest ja mugandunud bürokraatidest ja poliitikutest koosnev seltskond rahvale selja," on lugeja arvamusel.

"Kindlasti ei ole klienditeenindajal võimalik ID-kaardi alusel määratud puuet tuvastada, samuti ei saa me kirjelduse alusel öelda, kas tegelikult müüdi täis- või sooduspilet," ütles Elroni Kommunikatsiooni- ja turundusjuht Mai Vahtrik.

Elroni rongides on tasuta või soodustusega sõidu õigus erinevatel kliendigruppidel. Dokumendid, mis tuleb soodustuse saamiseks esitada, on erinevate gruppide puhul erinevad ning on täpselt välja toodud Elroni kodulehel.

"Puudega isikul tuleb esitada pensionitunnistus, millele on märgitud andmed puude raskusastme ja tunnistuse kehtivusaja kohta; või puudega isiku kaart; või raske nägemispuudega isiku puhul Sotsiaalkindlustusameti väljastatud tõend," selgitas Elroni rongides tõendamissüsteemi Vahtrik.

"Soodustuspileti ostmisel palume esitada vastav dokument, mis soodustuse saamise õigust üheselt tõendab. Klienditeenindajate pädevuses ei ole hinnata reisijate täpset vanust, õpilasstaatust, puude olemasolu vms. Samas, kui on täiesti ilmne, et kliendil on soodustuse saamise õigus (nt väike laps), on klienditeenindajal võimalus teha erand - seda ka sageli tehakse, müüakse sooduspilet ning rõhutatakse dokumendi kaasas kandmise olulisust. Elron on teinud palju, et pakkuda mugavat liikumisvõimalust ka puudega reisijatele, ning me püüame neile ka igapäevaselt meeldivat reisikogemust pakkuda," sõnas Elroni kommunikatsiooni- ja turundusjuht Delfile.