Milleks neid ehitatakse, sellest keegi eriti aru ei saa. Ilmselt saab nende vajalikkusest aru ainult maanteeamet. Tuginetakse surmade statistikale ja leitakse, et kui kunagi kümme aastat tagasi sõitis keegi end mõnel ristmikul surnuks, siis nüüd on sinna ringi vaja. Tuletaks meelde, et surnuks sõidetakse end ka keset suvalist metsa. Ehitame ehk sinna ka ringi?

Eriti populaarsed tunduvad olevat nn miniringid, kus sõiduauto mahub veel enam-vähem normaalselt liikuma, kuid kui peale minna rekaga, siis on terve ring umbes. Suurimad saavutused seisavad Tartus Annelinna Prisma ees. Mis mõte on sellisel ringil, kuhu mahub korraga peale vaid üks auto? Seal pole isegi võimalik suunda näidata, et kuhu soovid pöörata! Ausõna, omaks maasturit, laseksin tuimalt sealt otse üle.

Tundub, et maanteeametil on kütuseärikatega mingi saladiil: ehitame aga ringe iga kilomeetri tagant – siis peab autojuht pidurdama ja taas kiirendama, tõuseb kütusekulu ja sealt edasi saab juba rohkem raha nii riik kui ka kütuseärikas.

Ma pakuks välja, et hakkame keset maanteid ka lamavaid politseinikke paigaldama.