Saada meile lugu, pilt või video siit!

Rahva hääl on rahvaajakirjandus – seda kõige paremas ja sügavamas tähenduses! Siia saavad kirjutada ja oma pilte/videosid saata kõik, kel teistega midagi jagada.

Lugeja: Eesti patrioot ostku suurema mootoriga auto, tehku iga päev kõvasti suitsu ja joogu viina

 (30)
6KN10AUG07A07.jpg
Foto on illustratiivneFOTO: KRISTO NURMIS

Täna on kõigile selge, et valitsus kavatseb rahastada oma plaanide elluviimist just nimelt aktsiiside tõusuga. Tegemist on kavala nükkega, millega saab veeretada süü kaupleja kaela. Kes enam aasta pärast, kui bensiini ostes tuleb välja käia suurem summa, mäletab, et just valitsus otsustas aktsiisi tõsta? Vaadatakse ikka vihaselt kütuseärika poole.

Samas on juba vähemalt aasta jagu olnud selge, et Reformierakonna poliitika on hakata aktsiisi abil riigieelarve auke lappima. Seda hetkest, mil kaotati vähemalt formaalselt kütuseaktsiisil olnud sihtotstarbeline eesmärk, teede parandamine. Pärast selle tüütu formaalsuse kaotamist läheb kütuseaktsiis otse riigieelarvesse ja valitsus otsustab ise, millele ta seda kulutab.

Seega tundub natuke halenaljakas inimeste üllatus, et Reformierakond oma katteallikana just aktsiise kasutab.

Aktsiisitõus ei mõjuta ainult autoomanikke. Kütuseaktsiisi tõus mõjutab kõiki hindu, alates toidust kuni ühistranspordini (uskumatu küll, aga Eestis tervikuna ei ole tasuta ühistransport), kuid selles ei saa ju valitsust süüdistada. Paha ja ahne kaupmees ja teenusepakkuja tõstavad hindu! Samas, kui tõusevad hinnad, tõuseb ka käibemaksust laekuv summa. Win-win valitsusele.

Erilist ohtu näen mina aga meie põllumajandusele, mis niigi on juba aastaid vaevu elus püsinud ja püüdnud püsida konkurentsis teiste Euroopa Liidu riikidega, mis suunavad põllumajandusse üüratuid rahasid. Kuna räägitakse, et mingeid erisusi ei tule, siis võib eeldada, et kallinevad kõik põllumajandusega seotud tööd, mis nõuavad kütuse kasutamist.

Seotud lood:

See ei ole mitte üks sisend. Näiteks enne vilja külvamist tuleb põld ette valmistada, siis vili külvata ja siis see üles võtta. Kõik see muutub kallimaks. Lisaks veel transport. Eesti põllumajandustoodang kaotab igasuguse konkurentsieelise, kuna sente veeretav eestlane valib lõpuks siiski odavama kauba.

On räägitud transiidi maksustamisest, kuid aktsiisi tõstmine selleks vaevalt kõlbab, kuna küte võetakse riigist, kus see on odavam. Olgu selleks Venemaa, Läti või Leedu. Seega aktsiisiga maksustatakse siiski vaid Eesti-sisene transiit. Isiklikult olen aastaid rääkinud, et transiidi puhul oleks vaja olnud otsest maksu, kuid täna on ka see kui surnud hobune, kuna poliitilise olukorra tõttu on transiidiäri kokku kuivamas.

Taavi Rõivas on vihjanud seoses aktsiisitõusudega säästlikkuse suurendamisele. Jätame isegi selle kõrvale, et Rõivas võiks ise eeskuju näidata. Paljud eestlased on sunnitud säästma, kas loobudes autost või mõnel muul viisil. Igal juhul tähendab see seda, et riigikassasse jõuab kindlasti vähem eurosid, kui Taavi Rõivas täna iseenda tarkuses sinna arvab jõudvat. Ja seda kõigi aktsiisiliikide puhul.

Seega ootab riigieelarvet ees palju suurem auk, ja mind isiklikult huvitab, kuidas ja milliste uute ja huvitavate maksudega hakatakse seda auku lappima. Selge on see, et kindlasti mitte ettevõtte tulumaksu või üksikisiku tulumaksu tõusuga.

Patrioot ja Eesti rahalise seisu pärast muretsev kodanik peab ostma endale just kõrgema kütusekuluga auto, suitsetama kaks pakki päevas ning jooma vähemalt pudeli viina. Vaid siis on lootust, et meie eelarvesse ei teki suur auk.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare