"Kallid lapsevanemad, kes te oma lapsi kelguga järel veate. Tahaksin teile südamele panna, et ülekäigu rada ületades veenduge, et pidurdamas tunduv auto ka reaalselt seisma jääb. Üleeile Lootuse ja Tähe nurgal olin tunnistajaks olukorrale, kus ema ületas teed ning vedas last kelguga enda järel. Lootuse tänavast alla kulgev auto küll pidurdas, kuid paraku seisma ei suutnud ilmastiku tingimuste tõttu jääda. Õnneks suutis ema seda siiski viimasel hetkel märgata ja jõudis oma lapse auto eest ära tõmmata. Lapse ja auto vahele jäi reaalselt ainult paar sentimeetrit. Ei manitse kedagi, vaid soovin kõigile lihtsalt ohutut liiklemist," kirjutati Märgatud: TARTU's grupis.

Maanteeameti ennetustöö osakonna ekspert Gerli Grünberg sõnul on lume ja lörtsiga autojuhi vaateväli suuresti piiratud, mistõttu jalakäija nägemine veelgi rohkem häiritud.

"Kelgust tähtsam on nähtavaks teha nii ennast kui oma last. Kuna autotuled paistavad maast 50-80 cm kõrgusele, siis peaks ka selle vahemaa sees inimestel olema kinnitatud mitmeid helkureid või helkivaid lahendusi. Kelku ennast näeb autojuht ainult väga kaugelt just seetõttu, et tulede valgusviht jääb maapinnast kõrgemale, kui maaligi asetsev kelk," selgitas Grünberg, miks kelku ja last autojuht üldse märgata ei pruugigi.

"Seetõttu soovitan kelgule kleepida helkurkleepse, lapsele leida lahendusi helkurniidistikuga kootud mütsi ja muude helkivate vahendite näol ning ka lapsevanemal kinnitada põlvekõrgusele rippuv helkur," sõnas Maanteeameti esindaja.

"Varuge endale rohkem aega liiklemiseks: teed on libedad, lumesajus nähtavus nullilähedane, aga sõidukite kiirus sama mis suvel. Väldi sõiduteel käimist lumise kõnnitee asemel. Peatu, vaata ja veendu, et teeületus on sinu jaoks ohutu - hinda läheneva sõiduki kaugust ja kiirust, anna juhile võimalus sujuvalt peatuda," Paneb Grünberg kodanikele südamele.