„Kuus õpilast seisid terve tunni akna taga külmas, ning kirjutasid vihikusse läbi akna vaadates ja aknaava kuulates seda, mis õpetaja rääkis kontrolltööst, kus 29-st õpilasest 17 põrusid,“ kirjeldas Noarootsi gümnaasiumi 11. klassi õpilane olukorda Delfile saadetud anonüümkirjas.

„Arusaadavalt on koolisüsteemis tähtsal kohal disipliin, kuid kas see ei ole veidi üle piiri, et õpilased kes hilinesid tundi umbes minuti, visati koheselt välja tagasi?“ küsis õpilane ja kirjeldas, kuidas kaasõpilased üritasid õpetajat ümber veenda ning akna taga olijatele akna kaudu tunni materjale jagasid. „Sellise suhtumisega ei võida mitte keegi ja jäädakse hoopis ainest maha,“ mõistis õpilane õpetaja valitud kasvatusmeetodi hukka ja lõpetas kirja küsides, kas meie koolisüsteemi tulevik ongi täis sallimatuid koole, kus reeglid on inimlikkusest kõrgemal.

Noarootsi gümnaasiumi direktori Laine Belovase sõnul selline vahejuhtum tõesti aset leidis ja kiitis õpetaja distsiplineerimisvõtte heaks. „Nägin seda ise pealt. See oli päris naljakas, kuidas nad akna taga tundi kaasa tegid,“ sõnas Belovas, kelle sõnul on polnud õpilaste hilinemine esmakordne üksikjuhtum, vaid krooniline probleem, mida pole kahjuks leebemate meetmetega lahendada õnnestunud. Direktor selgitas, et keegi ei sundinud õpilasi õue külma kätte ning oli kindel, et ka tunni materjal võetakse kenasti järgmises tunnis järele.

Belovase kinnitusel on täna hilinejatele ette jäänud pedagoog koolis hinnatud ja armastatud. „See õpetaja on väga tubli noor naine. Õpilased kiidavad teda ja ta oli ka aasta õpetaja kandidaat,“ iseloomustas direktor. „Katset õpetajale sotsiaalmeedia kaudu kohta kätte näidata ei saa kuidagi heaks kiita,“ kinnitas ta.

Delfi küsimusele, kas ajakirjanduse kaudu õpetajaga suhete klaarimine on nende endi soovitud suurema inimlikkuse taseme saavutamiseks parim moodus või äkki saaks ka kuidagi teisiti, pole anonüümselt õpilaselt veel vastust tulnud.