"Kui vahe on olnud mõnes kroonis, siis pole viitsinud hakata teemat üles võtma, sest asjaajamine, kontrollimine jne. võtab liialt palju kallist aega.
Aga ükskord õnnestus kassiiril minu pangakontolt kaks korda raha kasseerida, öeldes, et sisestage kaart uuesti, tehing ei toimunud. Hea, et sellel kaardil teise summa jaoks raha polnud, siis võtsin tõendamiseks automaadist panga ülekannete kohta tšeki, kus näitas, et mul on juba tasutud ja lõpuks sain kauba kätte.

Paar päeva tagasi toimus teises poes uus suurem intsident. Kaupa valides töötab mul üldjuhul peas kalkulaator, mis enam-vähem toksib kokku kauba summa, mis korvi läheb, siis pole hiljem ehmatust, et liialt palju kulutasin.
Lõpuks jõudsin kassas tasumiseni ja summa tundus kahtlaselt suur minu seekordse valiku juures. Hakkasin siis tšekki uurima. Üks toode, mis oli pakendatud, triipkoodiga ja kaalus umbes 200 g, oli tšekil arvestatud kilo hinnaga ehk 16.90 asemel oli 55.-! Teine pakutav soodustoode oli üle krooni kallim, aga lisaks minu ostetud kaubale oli tšekile lisatud 21 krooni eest kaupa, mida mul üldse ei olnud.

Neid krooni-paariseid eksimusi võis veelgi olla, aga antud asjad torkasid kohe silma. Seega 190 kroonise ostukorvi puhul taheti mind pügada 60 krooniga! Ja uskuge, vabandust ei tulnud. Mingi õigustus, mis oli sama totter, kui see kassiir ise. Kes teenib klientide pealt selliselt varastades? Kas poeomanik või müüja? Antud juhul tundus, et mõlemad. Miks lõi müüja triipkoodiga kauba käsitsi sisse kilo hinnaga, lisas kauba, millist üldse polnudki ja kuidas sooduskauba hind kassaaparaadis oli suurem?

See teema väärib uurimist ja arutelu. Kas peaks selliste kaupluste nimed näiteks avalikustama ja inimesed teaksid siis sellises poes hoolsad olla või sootuks vältida?
Ei pea ju eeldama, et koguaeg peaks poes kalkulaatori ja paberiga ringi kõndima ja ise arvestama,küsimus on usaldus-ja turvatundes.
On kahju, kui niigi raskel ajal ka kauplused nii jõhkralt varastada püüavad.

Miks ma ei läinud selle kaupluse omaniku jutule? Sest ta on ju ise üks suur suller, töötajad nagu orjad. See ei anna veel õigust kummalegi poolele klientide tagant varastada."

Hea lugeja, kas sinul on olnud sarnaseid kogemusi? kirjuta sellest meiliaadressile rahvahaal@delfi.ee või kasuta lehe vasakul servas olevat Rahva hääle vormi.