Saada meile lugu, pilt või video siit!

Rahva hääl on rahvaajakirjandus – seda kõige paremas ja sügavamas tähenduses! Siia saavad kirjutada ja oma pilte/videosid saata kõik, kel teistega midagi jagada.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2 3
03.02.2017 08:07
Protestiks võiks ehk klassi peale 20€ korjata (1€ nägu) ning üks saab õiguse kontrolltööde hindeid näha millest siis tehakse ekraanitõmmis ja saadetakse klassi lastevanemate listile laiali.
20€/aasta ei ole suur raha, aga asi on põhimõtteline.
    Näita vanemaid (4) Laadin kommentaare...
    03.02.2017 14:36
    Võib olla paned oma magamis tuppa ka veebikaamera?
    04.02.2017 19:13
    pole muret panna ka vetsu kui pole millegi pärast häbi tunda või varjata!

    Aga 20+ last võivad näha kuulda ja tunda klassis toimuvat aga lapsevanem peab usaldama vaid ühe inimese juttu selle kohta ja leppima vastusega et õpetaja kahjuks ei jõua kõike näha mis klassis toimub!
    05.02.2017 15:27
    Kooli ennast pole põhjust kiruda. Nimelt koolides ei ole IT-osakonda ja e-teenus ostetakse haridusministeeriumi riigihanke korras erasektorilt sisse. Riigihange on aga teadagi mis- alapakkumisega täisteenust ei saa ja ilmselt püütakse puuduv osa rahast lapsevanematele delegeerida.
03.02.2017 08:24
Kes seda e-kooli haldab? On see mõni eraettevõte? Kuidas siiani nende tasustamine on korraldatud?
03.02.2017 08:46
see sinu 20€ on vajalik et poliitikute ja ametnike krediitkaarte ja kuluhüvitisi lappida.
03.02.2017 08:55
Aga miks peab mul internet ning arvuti olema? Kuidas saab kool teha sellise kohustuse? Mul ei ole seda! Kui teeb kohustuslikuks, siis ise maksku ka! Seega hakaku siis õpetaja oma teateid väljatrükkima ja lapsega saatma vanematele igapäevaselt. Kui riik ei suuda pakkuda tasuta kooliharidust, siis andku ka see võimalus need kulud kõik tulumaksust maha arvestada.
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    03.02.2017 11:07
    Võimalus on kord nädalas käia koolis arvutiklassi arvutis vaatamas lapse e-kooli. Miks te arvate,et õpetajal rohkem kui teil on vaja teateid ja te lapse hindeid teile teatada?!
    03.02.2017 11:31
    Väga tubli õpetaja igaljuhul kui tegite oma tööd (y) vanasti nii see käiski, polnud kuskil probleeme, ainult päevikud olitki, nüüd aga lastel see kohustus kaelast ära võetud ja asjata päevikuid iga aasta vaja osta. Kuid ütlen, et mina ei kavatse lapsel seda harjumust omale sisse elada, et kõike tuleb ja peab tegema internetis. Esimesel koolipäeval ka õpetaja kiitis, facebookus saame alati ühedust võtta, ee, mis mòttes nagu facebookis?! Mingi nali või?! Oli minu esimene mõte, huvitav milline mu nägu tol hetkel oli kui õpetaja seda ütles... Teate, mul pole facebooki ja ma ei kavatse ka mingi laisa õpetaja pärast seda tegema hakata. Ja ekool... Tore ja, et selline vahva asi on tehtud, et last kontrollida saaks, kuid miks on lapse õlult see kohustus ära võetud, et tema ei pea enam oma kodutööd üles kirjutama, miks tema ei kirjuta päevikusse, mida on kooli teiseks tunniks vaja, mulle ei meeldi näiteks see kui laps tuleb koolis ja kui ma küsin, mida ja kui palju jäi õppida, kas midagi on kooli vaja mis iganes meisterdamiseks või mis iganes veel.. Ja laps vastab mulle, et ta ei tea, mis mõttes ei tea, ja tema vastab ,et õpetaja ütles, et kirjutab kõik ekooli. Teate ma ei poolda seda ekooli, mitte üks teps ja ever ma ei maksa veel selle teenuse kasutamise eest. Lastel on koolipäevik ja pliiats koolis kaasas, kõik saab sinna päevikusse kirjutada, miöle kuradi jaoks see päevik, siis on?! Õpetajad ärge olge liiga mugavad...Ja jutt, et liiga palju lapsi klassis ja ei jõua, teate minu klassis oli ka kunagi 27 õpilast kokku ja iga tunni lõppedes pidime kõik korraga päevikud võtma ja vajaliku sinna sisse ise ära kirjutama. Ja keda õpetaja juba teadis, et võib kirjutamata jätta, seda ka kontrollis enne vahetundi ei lastud last. Laps peab koolist tulles ise teadma, mida tal vaja on ja mida vaja teha on... Mitte ei tule, ma ei tea, ebanormaalne kogu see süsteem, ebanormaalne, et laps nii vastab...
    03.02.2017 12:19
    Ja siis imestame, et ei ole mingit kohusetunnet, arvuti ei ole elu, kaob elekter ja edasi......??? Kõik on nii mugavaks läinud, ka noored õpetajad, vanast vastutas igaüks oma tegude eest, aga täna ,mitte keegi, eesotsas juhtidega
03.02.2017 09:04
Hoidku endale see e-kool. Põhimõtteliselt ei maksa selle eest. Saab ka ilma. Lihtsalt niivõrd kehva maik on asjal juures, teeme tasuliseks selle mida rohkem kasutatakse. Aga samas nagu hästi ei usugi et kõik kohe tasulist perapaketti tellima hakkavad. Link ühele varasemale artiklile, seal kommentaarides kirjas kes omanikud jms. http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti...
03.02.2017 09:26
Tere,

Olemas on ju alternatiivid. Meie kool loobus juba mitu aastat tagasi ebamugavast eKool'ist ja nüüd kasutatakse sellist platvormi, nagu Stuudium. Soovitan teistele koolidelegi. Lapsevanematelt raha ei nõuta. Seda kas ka koolile on see tasuta, ise kahjuks ei tea.
03.02.2017 09:27
Miks on üldse vajalik näha, kui palju klassis veel kolmesid/neljasid/viisi oli, kas see teeb olemise paremaks, kui ei olnudki eriti viielisi või keegi sai veelgi hullema hinde, kui oma laps?

Mul kaks last seal e-kooli ja selle statistika järele puudub praktiline vajadus, see ainult enserahustuseks/upitamiseks.
03.02.2017 09:39
Sellist krdi statistikat polegi vaja ju vaadata... Piisab kui näed mis hindeid laps saab ja mis õppida on jäetud. Ja need funktsioonid siiani tasuta. Teiste õpilaste hinnete nägemine on küll luxus ja lux asjad on alati kallid ja tasulised. :) Ei näe küll põhjust sellise pisiasja pärast lärmi lüüa.
    03.02.2017 09:55
    Asi on sedapidi, et intelligentne inimene oskab luua seoseid üksuku ja terviku vahel ning teha sellest adekvaatseid järeldusi ning otsida lahendusi. Milliseid järeldusi hinnete statistikast teha saab, sea on artiklis puust ja punaselt selgeks tehtud. Veidi vähem intelligentne inimene ei hakka seoste loomisega vaeva nägema, sest ta usub, et maailma ongi täpselt selline, nagu väiksest lukuaugust piiludes paistab.
    03.02.2017 14:14
    Nõus, et seda konkreetset funktsiooni pole tegelikult väga vaja. Kui lapsel on teemas mitterahuldav, siis pole vahet kas teistel on või mitte või kas õpetaja seletas äkki halvasti. Fakt on see, et on vaja teha lisatööd, et materjali selgeks saaks. Vahet pole kas viga oli lapses, materjali raskuses või õpetaja halvas seletamises.
    Mulle väga E-kool meeldib. Meeldib ka see, et õpetaja paneb asjad sinna kirja. Siis on teada alati on kõik oluline olemas. Ka iis kui laps pole koolis olnud. Ja kuna ta ise pääseb sama hästi E-kooli, siis ei saa ma kunagi vastust, et EI TEA. Pigem tuleb, et kohe vaatan.
03.02.2017 09:40
Ja lisaks.
Kui õpetaja ainuisikuliselt nõuab, et tema tahab, et ostetaks uued töövihikud, siis hakkavad sealt juba korruptsiooniroti kõrvad paistma ja asi haiseb ikka täiega.
Millleks on EV-l siis haridusministeerium, kes peaks vastutama õppematerjalide eest?!?! Miks tasuline töövihik kuidagi haakub paremini siis õppemetooditkatega, kui tasuta? Kas siis keegi selles ülereguleeritud jamas üldse kontrollib, mis kuradi pull seal koolides käib?!?
    Näita vanemaid (3) Laadin kommentaare...
    03.02.2017 12:05
    Mina toetun avalikule informatsioonile, mida olen lugenud aeg-ajalt uudistest.
    1. Haridusministeerium töötab välja kohustuslikud metoodikad ja selle, mis peab sisalduma õpikutes ja siis eeldatavasti ka töövihikutes.
    2. Selle peale tehakse riigihange. Metoodika ja kogu see komplott täätatakse välja selle sama ministeeriumi poolt.
    3. Selle väljatöötatud asja pealt tellitakse õpikud ja eeldatavsati haakuvad töövihikud.
    4. selgub, et õpikud nagu oleks normis, kuid on olemas erilised töövihikud, mis enam ei haaku õpikutega!?!? Selleks tuleb osta uued töövihikud.

    kogu see soust meenutab mulle seda perearstide skandaali, kuidas kirjutati välja ravimeid, mille tootjafirma kruiisidel käisid siis perearsid nö seminari reisidel.
    Kogu see hariduse temaatika on minu jaoks täpselt sama, kui see haige inimese rahakoti ja siis ka riigi oma, kottimine! ehk siis laiaulatuslik korruptsioon.
    Ja seda metoodikate juttu ja muud paska võiks ajada suur hulk EV haridusjuhte jms tegelasi KAPO-s!
    Asi haiseb eesti hariduses ikka täiega. Sest see, et oi upsti, see töövihik ei kõlba, kärista pappi, on sulaselge väljapressimine. Igasugune rahaline liikumine lapsevanema ja kooli vahel on PS vastane tegevus. Sisuliselt ka on seda siis seadus, mis seda võimaldab!
    Selle eest peaks olema trellid kohe. See "vaeste ja alamakstud ja ülekoormatud" õpetajate jutu võite kohe endale pista sinnasamusesse. Eriti pärast seda, kui selle algse uudise teksti korralikult läbi loete.
    03.02.2017 14:30
    Sillamäe, nagu ma ka enne mainisin, siis sageli on asjad raha taga ja õpetajale ei anta valikut. Kool tellib lihtsalt olemasoleva õpiku juurde teise firma töövihiku ja nii on. Siis käivad asjad nii, et õpetaja otsib välja väga palju lisamaterjali, et õpikut ja tvöövihikut kuidagi siduda. Võibolla, et õpikus oled alguses, aga töövihikust pead ülesandeid lahendama lõpust. Reaalne elu. Olen ise pidanud niiviisi töötama. Saab hakkama. Kui õpetaja soovib teist töövihikut, siis uskuge mind ta ei soovi sellega midagi halba.

    MancunianPicker, kui sa mu postitust korralikult loeksid, siis ma ütlen ka, et minu meelest ei ole õige, et lapsevanemad peavad midagi juurde maksma. Lihtsalt võiks oma ninaotsast kaugemale näha. Ka õpetajad on sageli õppematerjale valides ja tellides keerulises olukorras. Kusjuures õpetaja ise ei saa tellida, kool ikkagi tellib. Hea kui õpetaja arvamust saab avaldada.

    MancunaianPicker, palun tee endale asi selgeks, kuidas asjad toimivad. Sa võid ju võtta seadusest väljavõtte või mingit umbmäärast uudistest kuuldud asju jagada (õige oleks ikka fakte esitada nagu väljavõte seadusest jne), aga jääb mulje nagu sa poleks ise koolis käinudki ja õpikuid näinud. Jah metoodikad teemad jne pannakse paika, aga midagi ei panda paika päeva või nädala täpsusega. Õpiväljundid on riiklikkus õppekavas paigas astmeti nt 1.-3. klass. See tähendab, et õpikus võib mingi teema olla ükskõik, mis ajal ja ka aastate lõikes võivad need erineda. Nii võib olla, et ühe õpikus on korrutamine aasta keskel teises nt alles aasta lõpus jne. Õpiku ülesanne võib vabalt töövihikus jätkuda. Kui nüüd on teise firma tv, siis jääbki ülesanne poolikuks. Eesti keelega veel keerulisem, sest tihti on pala õpikus, aga pala analüüsiv ülesanne töövihikus. Metoodikate kohta nii palju, et neid on väga palju erinevaid ka ühe ja sama teema õpetamiseks. Muidugi on kõige parem kõik erinevad läbi katsetada, sest lapsed õpivad erinevalt ja ühele sobib üks ja teisele teine. See viimane MancunainPicker postitus on ikka eriti võhiklik ja eriti kurvaks teeb tõsiasi, et leidub ka nii palju laikijaid, kes arvavadki, et asjad nii käivad. Veelkord ütlen, et kõik õpikud, mida koolidel on võimalik tellida, vastavad nõuetele, aga oma sisult on nad ikkagi erinevad ja ei pruugi tõesti haakuda. Tuletage natuke meelde oma kooliaegagi. Vahel õpikute väljaandjad muutusid ja seda oli kohe näha. Igal tegijal on oma nägu. Ja veelkord ütlen, et vaatamata sellele ei poolda ma, et vanemad juurde peavad maksma, vaid oleks normaalne, kui koolid oleksid rahastatud nii, et õpetajad saavad tellida endale meelepärase õpiku ja töövihiku komplekti ja sinna juurde ka lisamaterjali. Paraku hetkel see päriselus nii ei ole.
    04.02.2017 07:37
    Väga hea

    Väga tubli õpetaja igaljuhul kui tegite oma tööd (y) vanasti nii see käiski, polnud kuskil probleeme, ainult päevikud olitki, nüüd aga lastel see kohustus kaelast ära võetud ja asjata päevikuid iga aasta vaja osta. Kuid ütlen, et mina ei kavatse lapsel seda harjumust omale sisse elada, et kõike tuleb ja peab tegema internetis. Esimesel koolipäeval ka õpetaja kiitis, facebookus saame alati ühedust võtta, ee, mis mòttes nagu facebookis?! Mingi nali või?! Oli minu esimene mõte, huvitav milline mu nägu tol hetkel oli kui õpetaja seda ütles... Teate, mul pole facebooki ja ma ei kavatse ka mingi laisa õpetaja pärast seda tegema hakata. Ja ekool... Tore ja, et selline vahva asi on tehtud, et last kontrollida saaks, kuid miks on lapse õlult see kohustus ära võetud, et tema ei pea enam oma kodutööd üles kirjutama, miks tema ei kirjuta päevikusse, mida on kooli teiseks tunniks vaja, mulle ei meeldi näiteks see kui laps tuleb koolis ja kui ma küsin, mida ja kui palju jäi õppida, kas midagi on kooli vaja mis iganes meisterdamiseks või mis iganes veel.. Ja laps vastab mulle, et ta ei tea, mis mõttes ei tea, ja tema vastab ,et õpetaja ütles, et kirjutab kõik ekooli. Teate ma ei poolda seda ekooli, mitte üks teps ja ever ma ei maksa veel selle teenuse kasutamise eest. Lastel on koolipäevik ja pliiats koolis kaasas, kõik saab sinna päevikusse kirjutada, miöle kuradi jaoks see päevik, siis on?! Õpetajad ärge olge liiga mugavad...Ja jutt, et liiga palju lapsi klassis ja ei jõua, teate minu klassis oli ka kunagi 27 õpilast kokku ja iga tunni lõppedes pidime kõik korraga päevikud võtma ja vajaliku sinna sisse ise ära kirjutama. Ja keda õpetaja juba teadis, et võib kirjutamata jätta, seda ka kontrollis enne vahetundi ei lastud last. Laps peab koolist tulles ise teadma, mida tal vaja on ja mida vaja teha on... Mitte ei tule, ma ei tea, ebanormaalne kogu see süsteem, ebanormaalne, et laps nii vastab...
03.02.2017 09:43
Õpetajatele rohkem palka ja nad muutuvad veelgi mugavamaks! Mõned põhikoolilõpetajad ei tea, et Vabadussõda üldse oli! Teised ei oska loetavalt kirjutada! Taandareng on silmaga näha ja kõrvaga kuulda, kui telekas lahti teha!
    03.02.2017 11:16
    Ka õpetajana küsin, miks arvad, et õpetajad laisad ja mugavad on? Kas ise teed väga hoolikalt tööd ja saad sarnast palka õpetajatega või on lood teised? Teame nii vabadussõda kui ka muud ja oskame kirjutada. Lisaks laste õpetamisele teeme koolis pere tegemata kasvatustööd...
    03.02.2017 11:30
    Ja milline on selle jutu seos e-Kooli funktsioonide tasuliseks muutumisega?

    P.S. Selliseid põhikoolilõpetajaid on alati olnud, kes üsna elementaarseid asju ei tea või ei oska, sest töö on tellija materjalist. Õpetaja võib olla fantastiliste professionaalsete oskuste ja teadmistega, aga jumalikke võimeid tal kahjuks pole.
03.02.2017 09:52
Statistika nägemine on yleyldse uus funktsioon ja luksus, mille ekool loonud on. Mitte kellegil kõrvalisel pole õigust teada teiste õpilaste hindeid - see ei anna teile midagi juurde. Seega, et sellist luksust saaks endale lubada, siis tulebki arvestada väljaminekuga... seda enam, et ekool teatas tasuliseks yleminemisest pikka aega varem.
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    03.02.2017 10:14
    Sa vist ei lugenud hoolega. Ta ei näe teiste laste hindeid vaid numbrite rida konkreetse kontrolltöö kohta. Ma olen natuke ikka programmeerimisega kursis ja see "arendus" pole küll väärt 20 euri kuus per lapsevanem.
    Tegemist lihtlabase andmepäringuga ja selle kuvamisega. Sellist asja saab õppida tasuta progekoolitustel, nagu codecademi. Algtaseme ülesanne!
    03.02.2017 10:15
    Kas statistika on luksus. Minu arust on meie riigis igapidi tõlgendatav statistika lolluste põhjendus. Klassi üldhindeid ei saa aga igapidi tõlgendada, kui ikka on statistiline keskmine jama siis ongi jama. Kas kardetakse, et muudkui palka juurde nõudvatele õpetajatele hakatakse näpuga näitama kehva töötulemuse pärast. Et mida vähem vaatajaid seda parem. pange tähele, see leht võetakse sealt saidilt üldse maha, meil on varjamine moes.
    03.02.2017 11:32
    Inimene, kas sa üldse tead millest räägid? Ilmselgelt mitte ! Vastasel juhul sa teaksid, et vanem näeb hinnete statistikat numbriliselt tulpdiagrammina. Ühelgi vanemal pole võimalik isikuliselt teada saada, mis hinde sai Mari või Mati tema lapse klassist, vaid ikka vaid seda, mis hinde tema laps sai. Seega vii end enne asjaga kurssi, vastasel juhul teed oma margi täis!
03.02.2017 09:56
Kui juba tasuline 1 funktsioon ,siis uskuge tuleb neid veelgi.Aga siis ei tohiks kool nõuda e kooli olemasolu.Nagunii maxame siin riigis iga liigutuse eest .Lastega seotu võiks ikka olla tasuta.
03.02.2017 10:09
hinnet näen mina küll tasuta aga kui tahan näha,kuidas teistega võrreldes, see tasuline
    03.02.2017 18:27
    Kirjutasin neile, et mis jama see on, et miks nüüd läks statistika vaatamine tasuliseks. Sain vastuse, et see pidavat olema mugavusteenus ?? ja sellepärast pandi see mingisse perepaketti, kus nt on veel popipatrulli teenus ja veel mingid patrulli teenused, mille kasutamise vastu pole mingit huvi. Ega lapsevanem politseinik ole, et peab kogu aeg patrullima ja lapse rikkumiste kohta sõnumeid saama. Ühesõnaga selline jabur põhjendus. Ju nad nägid, et seda paljud kasutavad ja leidsid koha, kust vanematelt raha välja pressida. Eriti hea nali oleks, kui varsti tehakse kogu hinnete vaatamine tasuliseks, et kui üks kord kuus vaata, siis ei maksa, kui tahad iga päev vaadata, hakkad maksma. Ehk on see kah varsti nö mugavusteenus, kui jälgid oma lapse tulemusi jooksvalt - tunned oma lapse õppimise ja taseme vastu huvi.
03.02.2017 10:10
Kuulen esimest korda sellest, et see on kohustuslik kasutada! Kes kontrollib, mingi kontrollifriik õpetaja? Haridusamet? Kuidas nad jõuavad, mis rahade eest? Ma olen seda ikka võtnud, kui abistavat elementi, saab alati üle vaadata mida õppida anti. Ärge laske mingitel kontrollifriikidel enda üle võimust võtta ja pähe istuda. Kui on kohustuslik riigi poolt siis riik peab teile ka arvuti, interneti ühenduse ja arvuti kasutamise kursuse kinni maksma. Ei saa kohustada tegema asju, kui inimese sissetulek ei võimalda tal seda tarbida.Muidugi võib ju öelda, et mine raamatukokku aga, kui töötad 10- 2100ni siis pole see kuidagi võimalik ja üle päeva või kahe pole ka ju asjal jumet.
03.02.2017 10:15
Valitsus tahab raha lükata "projektidesse" mis loovad Teie lapsele/lastele eluks ajaks suure võlakoorma kuna need projektid ei hakka eales enda eest maksma.

Hetkel kõige aktuaalsem sihuke "projekt" on Rail Baltic, kuid neid skeeme on veelgi.
03.02.2017 10:22
No aga on ju kohustuslik, kui see on ainus koht, kus kajastuvad hinded, märkused, puudumisinfo, klassis õpitu, kodused ülesanded ja suhtlus õpetajatega! Meie koolis nt ei olegi enam õpilaspäevikuid, kogu info on e-koolis! E-õppe päevade ülesanded samuti ilmuvad ainult sinna.
03.02.2017 10:28
Hindeid ju näeb ilusasti üks haaval ka nii nagu need on päevade kaupa välja pandud. Võib ise hinnete rea neist teha. AGA Mulle ei meeldi ekool see pärast kuna lastel ei ole enam kohustust omaõppimist ja asju kirja panna päevikusse. Vanemad peavad kogu aeg ekooli jälgima ja lastele ütlema, mis on õppida. Samuti on märkused, teated ja muu seal kirjas mitte enam päevikus. Kahjuks ei tule mulle selle vaatamine küll iga päev meelde. Vahel meenub korra nädalas ainult. Ja on juba juhuseid, kus mu oma laps süüdistab mind selles, et ma ekoolist ei lugenud, mida tal näiteksoli juba eelmine nädal vaja kaasa võtta.
03.02.2017 10:35
palun avaldage nende inmeste nimed, kes selle tobeduse nagu E-kool- üldsegi välja mõtles?
03.02.2017 10:47
"Kogu vastutus õppimise ja kooliasjade olemasolu eest on pandud vanematele". Loen ja imestan, kas see siis polegi lapsevanema vastutus. Kes peaks siis lapse õppimise ja kooliasjade eest vastutama? Muideks Saksamaal vastutab lapsevanem ka oma lapse käitumise eest koolis. Kui laps käituda ei oska, siis lapsevanem tegeleb selle probleemiga.
    03.02.2017 10:58
    Kooliasjade kokkupanek peaks ikka lapse enda kohustuseks jääma. Kuni 4 kl. oleks ok. kui lapsevanem õppimisel silma peal hoiab aga paljudes koolides Tallinnas minu teada praktiseeritakse seda, et kuni 4 kl ei antagi koju eriti midagi õppida. Nüüdseks on juba see katsepõlvkond 5 kl läinud ja tulemused on näha, kuidas lollidemaa vanemad peavad(ise kaasa arvatud) õhtuti kodus mitu tundi koos lapsega õppima seda, mis algkoolis tegemata põhjalikult jäi. Õnneks küll endal on juba kaks korda põhikool koos lastega läbitud ja kolmas on imelihtne aga mitte lapsele. Lihtsam oleks 4 a jooksul korralikult selgeks saada algtõed ja nüüd juba ladusalt edasi minna.
03.02.2017 10:54
Soomes ei vii vanemad põhimõtteliselt mingit raha kooli.
Ekskursioonil käies on kahe lapse peale 3 aasta jooksul ehk 5 eurot jäätise rahaks palutud kaasa anda.

Ehk siis tasuta üldharidus on tasuta ning kõigile võrdselt kättesaadav.

Tippkeskkoolidesse pääseb keskmise hinde alusel. Ka võrdselt.

Ja see süsteem toimib.

Lastaaedades vanemateühendused korra paar aastas 10-20 euro kaupa nuiavad. Ning see on pisut piinlik isegi.
    03.02.2017 14:40
    See oleks muidugi super, kui nii oleks, et midagi juurde ei peaks maksma. Olen nõus, et lapse kooliskäimisega Eestis kaasneb väga palju kulutusi. Ise püüdsin õpetajana kõik lisaraha küsimised minimaalsena hoida. Enamasti need olid ikkagi ekskursiooni eest tasumised ja kunsti ning käsitöö vahendid. Palju püüdsin ka ise koguda ja ka vanemad tõid erinevaid materjale kooli, mida sai loovalt ära kasutada. Võibolla oleks mõistlik ikkagi oma klassijuhataja ja vanemad kokku kutsuda ja arutada kõiki neid kulutusi ja muresid, mis lapsevanematel on. Ka e-kooli kasutamises saab ju kokkuleppida. Tehagi nii, et e-kool lihtsalt dubleerib nende jaoks, kes seda soovivad ja kellel on võimalik e-kooli kasutada.
1 2 3
Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega