Mootorrattaentusiast Mart Mikk pakkus möödunud nädalal Eesti Päevalehe arvamusküljel välja, et Eesti liiklusseaduses võiks teha muudatuse, mis annaks B-kategooria juhiloa omanikele võimaluse sõita ka väiksema võimsusega mootorrattaga. Ühe argumendina tõi Mikk esile, et selline kaherattalistega sõitmise soodustamine võiks aidata vähendada Tallinnas ka liiklusummikute probleemi.

Praegu on teema seoses liikluseaduse muutmisega majandus-ja kommunikatsiooniministeeriumis arutamisel aga ühtegi konkreetset detaili lühikursue võimaliku sisu osas veel pole.

Punabi sõnul pole mootorattakursus ka praegu pikk - teooriat on praegu ainult 10 akadeemilist tundi. "Koolitus koosneb turvavarustusest, mootoratta liiklusohtlikest sõlmedest, mootoratta sõidu dünaamikast ja liikusohutusest mootorrataga sõites," ütles Punab täna Delfile.

Neid teemasid võiks tema sõnul põhimõtteliselt A1 kursuse puhul koomale tõmmata. "Sõidu õppimiseks võiks piisata platsil manööverdamise kursusest, kus õpitaks ka kurvides käituma," lisas Punab.

Iseenesest on Euroopa Liidu direktiivid andnud liikmesriikidele vabad käed ise otsustada, kas nad annavad B kategooria juhiloa omanikele loa sõita ka A1 kategooria mootorrattaga. Teatud tingimustel on sellise asja teinud seaduspäraseks mitu Euroopa riiki, kus mootorrattakultuur on laiemalt arenenud. Lähematest naabritest on Lätis lubatud rolleri või mootorratta selga pärast kümnetunnise kursuse läbimist.

A1 kategooria alla liigitatakse mootorrattad, mille mootori töömaht ei ületa 125 kuupsentimeetrit ning võimsus ei ületa 11 kW. Võimsamad A1 kategooria motikad võivad sõita ka kuni 110 km/h, enamiku tippkiirus jääb 80–90 km/h piiresse.