Esialgsetel andmetel liikus Mitsubishit juhtinud 84-aastane naine Viljandist Rõngu suunas ning asus keset pikka sirget maanteelõiku tegema vasakpööret oma koduõuele. Naine väitis, et ei märganud vastassuunast lähenevat Chryslerit ning seetõttu eeldas ka, et vasakpöörde tegemine on ohutu.

Lähenenud Chrysleri juht pööras Mitsubishiga kokkupõrke vältimiseks omakorda järsult vasakule vastassuunda, kus sõitis kruusakoormaga raskeveok ning kahe masina vahel toimus laupkokkupõrge. Mõlemad sõidukid paiskusid saadud löögist kraavi.

Chrysleri ja veoki kokkupõrge oli tugev ning nii Chrysleri juht kui kaasreisija, kaks meest, said raskelt viga. Päästjad aitasid nad deformeerunud masinast välja ning meedikud viisid nad haiglasse. Veokijuht viga ei saanud.

Politsei selgitas, et kõik autojuhid olid kained ja juhtimisõigusega. „Liikluses on vasakpööre üle vastassuunavööndi üks tähelepanu nõudvaim manööver. Esmajärjekorras tuleb hinnata vastutulevate sõidukite kiirust ja kaugust. Teisalt tuleb õigesti hinnata manöövrile kuluvat aega nii, et ohtu igal juhul vältida,“ rääkis Viljandi politsei välijuht Aleksander Treial.

Manöövrile kuluva aja puhul tuleb muu hulgas hinnata, mis saab siis, kui sõiduk välja sureb. „See on üks olukord, mis manöövrit alustavat ja kiirustavat autojuhti pahatihti tabab,“ märkis Treial.

Ta lisas veel, et eakamad autojuhid peavad kriitiliselt hindama oma sõiduvõimekust ja kui reaktsioonikiirus on ebapiisav ning tähelepanu napp, tuleks nii enda kui teiste ohutuse tagamiseks autorooli mitte istuda. „Oluline roll on siin ka lähedastel, kes saavad oma vanematele ja vanavanematele olukorra hindamisel abiks olla,“ ütles Treial.