Politsei pressiesindaja sõnul eiras Andre eelmisel sügisel 50 km alas kiirusepiirangut ning ületas seda vähemalt 27 km/h. Toona oli tegemist väärteomenetlusega. Laupäeval kihutas mees aga mööda pealinna ringi juhiloata, politsei eest jõudis ta põgeneda 15 kilomeetrit enne kui ta ringristmikul aeglustades teelt välja rammiti.

Tagaajamine algas lauluväljaku Oru väravate lähistel, kus politseipatrull mõõtis kiirust. Enam kui 100 km/h kihutanud rattur ei reageerinud politsei märguandele ning ning kihutas edasi Pirita teele. Sealt sõitis ta Pärnamäe teele ning edasi Narva maanteele, kus ta Vana-Kuuli ringristmikul teelt välja rammiti.

Osa teest sõitis Andre 100 km/h, kuid politsei eest põgenedes ulatus kiirus kohati 200 km/h. Põgenik ignoreeris ka politsei poolt tekitatud teesulgusid ning kasutas neist möödumiseks vastasuunavööndit ja jalakäijate teed, kus õnneks sel hetkel keegi ei liikunud.

Tsiklitega taolisi juhtumeid Eesti politseil enne ette tulnud ei ole. "Teistes riikides on seda võtet kasutatud, nii hoitakse ära suuremad õnnetused. Ka juht ise võttis riski kui hakkas ära sõitma, tee blokeerimised ja teesulud ei aidanud, juht sõitis kõnniteele," selgitas pressiesindaja Olja Kivistik Delfile.

Prokuratuuri pressiesindaja Kaarel Kallas ütles Delfile, et peatumismärguande eiramine ja kiiruse ületamine ei ole kuriteod vaid väärteod, mistõttu prokuratuur selle juhtumiga ei tegele.


Delfi kirjutas üleeile, et ööl vastu laupäeva kihutas lubadeta mootorrattur 200 km/h läbi Tallinna linna ignoreerides politsei peatumismärguannet. Lubadeta 25-aastast meest hakati Lauluväljaku kandis taga ajama, Narva maantee ja Vana-Kuuli ringristmikul saadi juht ning kaasreisija lõpuks kätte.

Lähenedes Narva maantee ja Vana-Kuuli ringristmikule pidurdas mootorratas manöövri sooritamiseks hoo maha ja patrull tegi otsuse mootorrattas teelt välja suruda. Ratast juhtis 22-aastane Andre, kel puudus vastava kategooria juhtimisõigus. Lisaks kukkus rattalt maha kaasreisija, 22-aastane naine. Mõlemad viidi tervisekontrolliks haiglasse.

Kesklinna politseijaoskonna patrullitalituse juhi Taavi Kirsi sõnul oli mootorratta väljasurumine väiksel kiirusel läbimõeldud otsus, millega hoiti ära tõsisem õnnetus. "Politsei sekkub otsustavalt, kui teel sõidab ligi 200km/h ja tahtlikult peatumismärguannet eirav juht, kes võib olla teistele ohtlik. Ülisuurel kiirusel toimunud avarii puhul oleks tõenäoline, et raskeid vigastusi oleks saanud nii mootorrattaga sõitnud noored kui ka juhuslikult teele sattunud inimesed."

Andre oli pärast kihutamist ja tabamist aga nördinud, et ta teelt välja rammiti. "Oli see ikka läbimõeldud manööver? Ma saan aru, kui oleksin sõitnud üksi. Mul oli tagaistmel tagaajamisega väga kaudselt seotud naine," selgitas mees.