PPA piirivalveosakonna mere- ja lennupääste koordinatsioonikeskus sai laupäeva õhtul kella 20 ajal teate, et Eesti loodeosas, Pakri saarte lähedal ankrualal on punkerdamise (kütuse pumpamine ühelt laevalt teisele) käigus merre lekkinud raskekütteõli.

Politsei- ja Piirivalveameti teatel valgus esialgse hinnangu kohaselt laevatekile kuni 400 liitrit kütust, millest osa voolas ka vette. Reostuslaik asus kahe laeva vahel.

Punkerlaeva meeskond paigaldas reostuse levimise piiramiseks vette poomid. Kell 21.39 jõudis sündmuskohale piirivalvelaev Kindral Kurvits, kuid meeskonnal ei olnud pimeduse tõttu võimalik reostust koristada ega reostuse täpset ulatust kindlaks teha.

Sündmuskohale toimetati ka keskkonnainspektsiooni inspektorid, kes alustasid juhtumiga seoses väärteomenetlust ning viisid läbi vajalikud uurimistoimingud.

Pühapäeva hommikul ajavahemikul kell 9.50-10.25 tegi PPA lennusalga lennuk seirelennu reostatud piirkonda ja tuvastas, et osaliselt on reostus levinud ka väljapoole poomidega piiratud ala ning halli ja vikerkaarevärvilise kihina ankrualast umbes 8 meremiili kirde suunas on mitu reostuslaiku. Need laigud olid olemuselt sellised, mis hajuvad ilmastiku kaasabil ise, neid koguda ei ole võimalik.

Samal ajal paigaldas piirivalvelaeva meeskond ümber reostatud ala täiendavad absorbentpoomid. Lepiti kokku, et punkerlaeva omanikfirma organiseerib masuudi korjamise laevade ümbert.

Päästeametilt saadi mahutid, kuhu oli võimalik koguda merest kokku korjatud reostus. Kell 12.45 alustas punkerlaeva meeskond masuudi korjamist poomidevaheliselt alalt. Õhtul kella 21.30-ks oli kokku korjatud umbes 1,2 tonni vee ja masuudi segu.

Täna hommikul tehtud vaatluslennul nähtavat reostust ei tuvastatud. Pärastlõunal lubati laevadel sündmuskohalt lahkuda.

Politsei- ja piirivalveamet ning keskkonnainspektsioon kontrollivad lähiajal patrulltegevuse käigus reostuspiirkonda veel täiendavalt.