Olenemata sellest, kas on päev või öö, käib töö Põhja prefektuuri juhtimiskeskuses täie hooga. Töö on vahetustega, üks vahetus kestab 12 tundi.

Nagu mitmetel teistel politseiametnikel, kel tuleb öösiti tööd teha, on ka juhtimiskeskuse töötajatel omad nipid, kuidas und peletada ja erk püsida. Kes joob ohtralt kohvi, kes tõuseb mõneks minutiks laua tagant ja kõnnib veidi, kes käib korraks väljas värsket õhku hingamas. 

 Vaata ülejäänud fotosid SIIT.

„Mõni vahetus on aga nii pingeline, et ei tulegi ette hetke, millal unega tuleks võidelda,“ jutustab Vahur Tamuri.

Siia tulevad kokku kõik Tallinnas ja Harjumaal numbril 110 tehtud kõned. Ööpäeva jooksul laekub keskmiselt ligi tuhat kõnet ning umbes kolmandik nendest kõnedest nõuavad politseipatrulli saatmist sündmuskohale. Kui nädala alguses on kõnesid reeglina vähem, kuskil 800-850 ringis, siis nädalalõpu poole ööpäevane kõnede arv suureneb. Siis käivad inimesed rohkem väljas ja üsnagi paljud kõned on seotud erinevate konfliktsete olukordadega, mis tekivad alkoholi tarvitamise käigus.

Kui küsida, kas kõnede arvu tõstab ka täiskuuöö, siis juhtimiskeskuse töötajad muigavad ja teavad rääkida, et sellisel ajal tuleb tõepoolest rohkem kõnesid nendelt inimestelt, kes politsei abi parasjagu reaalselt ei vaja. Samas näevad operaatorid märgatavamat kõnede arvu suurenemist kuu alguses, kui paljudes töökohtades palka välja makstakse ja inimesed kipuvad rohkem pidutsema.

Tamuri sõnul on juhtimiskeskuse töötajatelt näiteks küsitud spordivõistluste tulemusi, päritud, kus asub hea kosmeetikapood, kurdetud rasket elu ja üritatud erinevaid diskussioone arendada.

Varas: kaua ma pean politseid ootama?

Samas meenub ka üks kurioossemaid kõnesid kaubandusettevõtte turvameeste poolt kinni peetud poevargalt, kes küsis, kaua ta siis turvaruumis politseipatrulli saabumist ootama peab, rääkis juhtimiskeskuse juht.

Vahur Tamuri rõhutab aga, et lühinumber 110 ei ole kindlasti see koht, kuhu rumalat nalja teha või pulli pärast helistada. Peab aru saama, et tegemist on hädaabinumbriga ja sellel ajal, kui keegi pahatahtlik inimene juhtimiskeskusesse niisama nalja pärast helistab, võib tegeliku abivajaja kõne jääda ootele.

„Politsei lühinumbrile 110 vastavate inimeste püha kohus on hädas olevat inimest aidata ning kui keegi oma järjepideva tegevusega seda takistab, siis tuleb leida sobivad võimalused tema mõjutamiseks,“ ütles Tamuri.