Politsei- ja piirivalveameti korrakaitsepolitseiosakonna komissar Riho Tänak seletab, et tagaajamised algavad peatumismärguande eiramisest. "Kõige tüüpilisem on olukord, kus juht jääb politseile silma mõne liiklusrikkumisega, politsei annab talle peatumismärguande ja juht otsustab eest ära sõitma hakata. Enamasti on siis juhi hingel mõni suurem patt - näiteks varasem tõsine rikkumine, joove või juhtimisõiguse puudumine," kirjeldab Tänak põgenemise põhjusi.

Juhtumid, kus juhil õnnestub politsei eest ära sõita, on harvad ja õnnetused tema sõnul pigem erandlikud.

OÜ Autosõit juhatuse liige Indrek Madar ütleb, et politseinikud tagaajamisel liiklusõnnetusse ei sattunud ja nende eksimisest rääkida ei saa. Küsimus, kas politsei tohib, peaks või ei peaks põgenikule järgnema, jääb vastamata. "Küsimus on õhus olnud läbi aegade ja jääb õhku ka pärast tänast küsimist," ütleb ta.