2013. aasta üheksa kuu jooksul juhtus Eestis 995 (2012. aastal 1041) inimkannatanuga liiklusõnnetust, milles hukkus 49 (71) ja sai vigastada 1237 (1303) inimest. Kui hukkunute arv on tuntavalt vähenenud, siis nii õnnetuste kui neis vigastada saanute arv on vähenenud vaid viie protsendi võrra. Samas tabatakse iga kuu bussiroolist üks kuni kaks purjus juhti, teatas maanteeamet.

Viimase 12 kuu jooksul, eelmise aasta oktoobrist käesoleva aasta septembrini on liiklusõnnetustes hukkunud 65 liiklejat. Tervel eelmisel aastal kokku hukkus Eestimaa teedel 87 inimest.

Maanteeamet andis komisjonile ülevaate valupunktidest ühistranspordis. Muret teeb asjaolu, et sõitjaid vedava bussi juhtimiselt avastatakse pea igas kuu üks kuni kaks joobes juhti, küllalt sagedased on ka töö- ja puhkeaja nõuete rikkumised. Komisjon toetas maanteeameti ettepanekut rakendada sõitjate ohutuse tagamiseks nõuet, et sõitjatevedu teostavad bussid peavad olema varustatud alkolukuga. Kontrolli tagamiseks töö- ja puhkeaja nõuete täitmise üle võiks sõitjatevedu korraldavatel vedajatel olla kohustus kasutada ka alla 50 kilomeetri pikkustel liinidel sõidumeerikut.

Komisjon arutas ka õuealade temaatikat – paljud õuealad, mis on tähistatud vaid liiklusmärkidega, ei vasta õuealale nõuetele. Sõidukijuhid ei pea kinni õuealal kehtivatest liiklusreeglitest ning jalakäijatele on loodud petlik ootus ohutusele, mis tegelikult ei ole tagatud. Komisjon soovitab kohalikel omavalitsustel mitte kehtestada õueala ainuüksi liikluskorraldusvahendeid kasutades, kuna teatud aladel on ilmselt otstarbekas asendada õueala liikluskorraldus näiteks samaliigiliste ristmike ja piiratud kiirusega ala märkidega. Õueala liikluskorra kehtestamisel tuleb muuta füüsilist liikluskeskkonda selliselt, et sõidukijuhid järgiksid õuala liiklusreegleid ka liiklusjärelevalve puudumisel.

Ramboll Eesti AS tutvustas komisjoni liikmetele „Muutuva teabega liiklusmärkide (VMS) kasutamise tasuvuse Eestis“ uuringut. Komisjon soovitab maanteeametil võtta VMS katseliselt kasutusele mõnel suurema liiklussagedusega või liiklusohtlikul teelõigul.

Liikluskomisjoni esimees on majandus- ja kommunikatsiooniminister ning liikmeteks haridus- ja teadusminister, justiitsminister, rahandusminister, siseminister, sotsiaalminister, maanteeameti peadirektor, politsei- ja piirivalveameti peadirektor ning Autoettevõtete liidu, Eesti Linnade liidu , mittetulundusühingu Eesti Liikluskindlustuse fond, Tallinna linnavalitsuse, Tallinna Tehnikakõrgkooli ja Tallinna Tehnikaülikooli esindajad. Samuti on komisjoni liikmeks arvatud üks liiklusekspert.

Liikluskomisjoni ülesanneteks on „Eesti rahvuslikust liiklusohutusprogrammist 2003–2015“ tulenevate tegevuste koordineerimine, valitsuse nõustamine liiklusohutusega seonduvate küsimuste lahendamisel, liiklusohutusalaste strateegiliste eesmärkide ja prioriteetide seadmine ning ettepanekute tegemine valitsusele liiklusohutusega seonduvate probleemide lahendamiseks.