Õnnetus juhtus täna hommikul kella 7.20 paiku. Jeep Grand Cherokeed juhtinud 69-aastane mees sõitis Tartust Elva suunas. Talle sõitis Valga poolt vastu BMWd juhtinud 46-aastane mees. Seni teadmata asjaoludel sattus BMW külglibisemisse ja põrkas kokku vastu tulnud Jeepiga. BMW sai kokkupõrkes tugeva löögi kõrvalistuja poolsele küljele, mille tagajärjel hukkusid selles autos nii juht kui 46-aastane kõrvalistmel kaasa sõitnud mees. Jeepi juhtinud mees sai raskemalt viga ja viidi haiglasse.

Õnnetus juhtus Nõo vallas sirgel ja muidu hea nähtavusega teelõigul, kus suurim lubatud kiirus on 90 km/h. Hommikusel ajal võisid mõnevõrra nähtavust piirata pistelised vihmahood, millest sai ühtlasi vihmamärjaks ja libedamaks ka sõidutee. Politsei selgitas sündmuskohal, et mõlema sõiduki rehvid vastasid kehtestatud nõuetele. Raske avarii üksikasjade selgitamiseks alustas politsei kriminaalmenetlust, milles selgitatakse muuhulgas ka BMW juhi kainus. Jeepi juht oli kaine.

Lõuna prefektuuri operatiivjuht Ottomar Virk täpsustas, et BMW tagasillal kasutati rehve, millelt olid naastud eemaldatud. „Kuigi BMW tagasillal kasutusel olnud rehvid, millelt olid naastud eemaldatud, vastavad seaduse mõttes nõuetele, tuleb siiski arvestada, et talvisteks oludeks mõeldud rehvisegu käitub suvistes tingimustes erinevalt ja ei taga maksimaalset haarduvust. Seega enda ja teiste turvalisust silmas pidades tuleks igal võimalusel eelistada aastaajale vastavat rehvi. Olukorras, kus kasutatakse erinevaid ja erinevalt kulunud rehve, peaks juhitavuse seisukohast eelistama paremaid rehve just tagasillal,” soovitas operatiivjuht.

Virk sõnas samuti, et ka suvisel ajal ei tohi liikluses osalemist iseeneslikult võtta. „Auto juhtimine on tegevus, mis nõuab inimese täielikku tähelepanu ning oskust erinevaid ohte adekvaatselt hinnata ja ennetada. See tähendab ennekõike, et juht peab tunnetama hästi oma sõidukit, teadma selle tehnilist seisukorda ning valima lähtuvalt ilma- ja teeoludest sobiva sõidukiiruse. Liigsete riskide võtmine ja enda võimete ülehindamine võib kaasa tuua pöördumatud tagajärjed,” nentis ta.

Teade selle kohta, et liiklus sündmuskohal on taastatud, tuli kell 17.45 ehk enam kui kümme tundi pärast avariid.

Sel aastal on Eestis liiklusõnnetustes hukkunud 22 inimest, mullu samal ajal 32 inimest.