Ameti pressiesindaja Ilmar Kahro teatel lõpetati eile reostustõrjepoomide paigaldamine kella 23 ajal. "Täna varahommikul tegi PPA lennuk seirelennu ning piirivalvurid asusid poomide asukohta vastavalt reostuse liikumissuunale korrigeerima," teatas Kahro.

PPA esindaja sõnul on reostuse ala on mõnevõrra laienenud, kuid reostuse kiht on õhenenud. "Absorbentpoomid on paigaldatud jadasse ning need tõkestavad reostuse liikumist. Reostus ei ole randa jõudnud," lisas Kahro.

Politsei- ja piirivalveameti piirivalvurid tõrjuvad alates eilsest Peipsi järvel hinnanguliselt 90 000 ruutmeetrist reostust, mis pärines veel mõõdistustöid teinud laevalt. Algselt teatati 900-ruutmeetrisest reostusalast.

Eile kella 11.05 ajal teatati, et Peipsi järvel Omedu rannast umbes 5 km kaugusel on Veeteede ameti mõõdistuslaevalt järve lekkinud diislikütust.
Esialgse teate kohaselt oli kütust lekkinud ca 200 liitrit. Kütuse ümber pumpamiseks kutsuti appi piirivalvekaater MP43.

Veidi pärast kella 12, kui paaki jäänud kütus oli välja pumbatud, selgus, et kütust on lekkinud tunduvalt rohkem, kokku ca 1400 liitrit.
Olukorra täpsemaks hindamiseks startis kella 13.10 ajal Lennusalgast PPA lennuk Peipsi järve kohale seirelennule.

Kella 14.20 seisuga oli reostus levinud ribakujuliselt, orienteeruvalt 200 meetri laiusel ja kilomeetri pikkusel alal. Kaugus Omedu rannast oli ca 4 km.

Kella 16 ajal paigaldasid Mustvee kordoni piirivalvurid kalda ja reostuse vahele kaks absorbentpoomi, mis reostuslaiku piiravad ja diislikütust imavad.

Kell 16.30 kogunes politsei- ja piirivalve mereseirekeskuses ametkondadevaheline staap, kus osalesid PPA, veeteede ameti, keskkonnaameti, keskkonnainspektsiooni ja päästeameti esindajad.
PPA tegeleb hetkel reostuse kogumisega. Reageerivad PPA veesõidukid, Päästeameti veesõiduk ning valmisolekus on keskkonnainspektsiooni veesõidukid.

Eile õhtul aga jätkati reostustõrje töödega kuni päevavalgust jätkub. Samal ajal koondatakse Mustvee kordonisse täiendavaid reostustõrje vahendeid, et vajadusel oleks võimalik neid kasutada. Juba vette pandud poomid jäävad ööseks järvele ning töö jätkub homme hommikul.

Reostus kujutab ohtu eelkõige veelindudele, kelle sulestikku diislikütus kahjustab.

PPA mereturvalisuse büroo komissar Ivar Treffneri sõnul on ametkondade eesmärk võimalikult palju kütust järvelt kokku koguda. „Kergkütus üldjuhul hajub ise veest ära, ent sügiseste ilmastikuoludega on see protsess tunduvalt aeglasem. Seetõttu alustasime aktiivsete reostustõrje töödega,“ rääkis ta.