„Analüüsime igal aastal turvavööde kasutamise statistikat ja peame jätkuvalt tõdema, et tagaistmel on turvavööde kinnitamine inimeste jaoks harjumatu. Eestis kinnitab läbiviidud uuringute andmetel turvavöö ligikaudu 90 protsenti sõidukijuhtidest ja esiistmel sõitjatest, kuid tagaistmel teeb seda vaid 60 protsenti täiskasvanud sõitjatest,“ rääkis teavitustöö vajalikkusest Maanteeameti liikluskasvutuse talituse juhataja Urve Sellenberg.

Sõidu- või pakiautos sõites hukkus 2010. aastal liiklusõnnetustes kokku 44 ja sai vigastada 606 inimest. Neist ligikaudu kolmandikul oli turvavöö kinnitamata. Kinnitatud turvavöö vähendab raske vigastumise tõenäosust ning võib päästa elu pea poolte raskete õnnetusjuhtumite puhul. Statistiliselt tähendanuks see 2010. aastal 7-10 inimese ellujäämist.

Maanteeamet viib kampaania läbi koostöös politsei- ja piirivalveametiga, kes pöörab liiklusjärelevalve käigus erilist tähelepanu turvavööde ja turvavarustuse kasutamise üle.

PPA korrakaitsepolitseiosakonna komissari Riho Tänaku sõnul näitas möödunud turvavarustuse kontrolli nädal selgesti, et turvavöö kinnitamise olulisust tuleb meelde tuletada nii juhtidele kui ka kõrval- ning tagaistmel reisijatele. „Peamine vabandus turvavöö kinnitamata jätmiseks on lühike sõidumaa või unustamine sõidu alustamisel. Paraku juhtuvad liiklusõnnetused küsimata, sõiduajast või tee pikkusest, mistõttu tuleb turvavöö kinnitada juba enne sõidu alustamist,“ ütles Tänak.

Liiklusohutuskampaaniasse on sel aastal kaasatud ka Tulika Takso. "Alates 1. juulist laieneb seni sõiduauto juhi ja kõigi kaassõitjate turvavöö kinnitamise nõue ka taksojuhile ning taksos nii ees kui tagaistmel sõitjatele. Kuigi on levinud arvamus, et linnasisestel sõitudel on turvavööde kasutamine vähetähtis, on ka väiksematel kiirustel kokkupõrked liiklejatele ohtlikud. Tulika Takso omalt poolt pöörab juba enne 1.juulit turvavöö kinnitamisele kõrgendatud tähelepanu," märkis Tulika Takso juhatuse liige Anne Rebane.

Turvavöö kampaania teavituskanalitena kasutatakse televisiooni, raadiot, välimeedia reklaamtahvleid ja internetti. Meediakampaania ideelahendus ja kasutatavad materjalid on valminud reklaamibüroos Age McCann.