NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
Kommentaar eemaldatud
    01.08.2018 07:57
    Ja siis me virisesime kui sellised tatjanad ja olegid sõitsid uute maasturitega ja kirjutasid selle firmade arvele... ja nüüd kui ta oma kodukontori nö korda tegi... nüüd on maksuamet paha...?
Kommentaar eemaldatud
    01.08.2018 08:45
    Miskipärast arvan, et selle nn tavakodaniku firma autojuhid saavad miinimumpalka, ülejäänu päevarahades ja selles nn kodukontoris käiakse heal juhul aruandeid ära viimas, mitte ükski tööandja ei ehita oma elamist selleks, et mingi juht seal pikemalt peatuks. Lugege ikka lõpuni, uus firma juba loodud ja nüüd on nad juba kogenenumad, lisaks Autorollo kohtuasi õpikuna ees.
Anonüümne kommentaar
01.08.2018 08:03
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "olgem ausad" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
01.08.2018 08:19
käive 250 000 eur. kui aastas siis see on tõesti väikeettevõte. ja sellise käibe juures ka väikest kasumit teenida... selliseid ettevõtteid peaks riik hoidma... aga ei. ja kui sõidabki toyota landcruiseriga. no las siis sõidab. landcuiseri hind ca 40-50 tuhat eur. lamborghini avantador ca 350 000 eur... märkate ehk vahet?
    01.08.2018 08:32
    vabandust Aventador..
    01.08.2018 12:30
    Mul ka üks tuttav ostis firma rahadega maja ja hakkas seda remontima. Vahepeal läks nii hoogu, et tegi kassa nii tühjaks, et töömeestele polnudki palgapäeval midagi anda.Minu uurimuse peale, et kuidas see kõik võimalik on, vastas ta, et tähtis on omada head raamatupidjat kellel on maksuametis tutvus.See kõik maksab, kuid tasub ära. Riik jääb tegelikult miljarditest ilma. Meie maksuamet on nagu hambutu eit. USA-s kardetakse kõige rohkem maksuinspektorit. Meil ei karda neid keegi. Võetakse, kui tüütuid kärbseid
01.08.2018 08:23
See on tüüpiline juhtum, 400 eurot palk, riigile näpuotsaga sotsmaksu aga elu on nagu lill. Käiakse reisimas, ostetakse maju, kortereid ja autosid. Kui riigilt tuleb maksunõue siis on nina vingus. Palgatöölised maksavad kogu teenistuse pealt maksu ja autoostu ja eluaseme remonti ei saa millegi peale optimeerida. Selles osas valitseb ebavõrdsus. Palgatöölised panustavad oma maksudega palju enam riigi ülalpidamisse kui ettevõtjad.
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    01.08.2018 10:05
    Ei usu,et autojuhid selles firmas palgana üle miinimumi teenivad, kui tegu muidugi välisveoga, ülejäänu ikka maksuvaba nn päevaraha. Aga oma kodu ehitamist firma rahade eest ja maksusoodustuste ärakasutamist ei saa ka õigeks lugeda.
    01.08.2018 10:37
    Iga palgatööline teenib ikka oma palga ja selle pealt makstavad maksud ise oma tööga välja. Siinkohal ei maksa ettevõtjatel end mingi heategijana ette kujutada. Kui keegi tunneb end palgatöötajate vastu liig uhkena siis pangu ise töökindad kätte ja tehku kogu töö ise ära.
    01.08.2018 11:28
    Laua viin, sa katsu korra ilma arvuti ja internetita sii kommentaariumisse "panustada" .
01.08.2018 08:51
Ega siin ei ole midagi hädaldada. Inimene riskis ja kaotas. Väheusutav,et ettevõtja ei tea kuidas ja mismoodi tuleb makse maksta.
01.08.2018 08:58
Igasuguse taolise jama välistaks kõigist muudest maksudest loobumine ja diferentseeritud tarbimismaksule üleminek. Kõik mustalt saadud rahad jõuavad tarbimisse, kõik rahade liikumised saavad maksustatud vastavalt tarbimise sihtotstarbele. Ühtlasi oleksid ka lapsed ja vanurid ja veel keda vaja korraga hoitud ja toetatud, kaoks ära vajadus tohutu hulga abijagajate ametnike järele.
    01.08.2018 09:15
    Ei jõua kõik mustalt saadud rahad tarbimisse. Vähemalt mitte seal, kust Eesti riik oma maksud kätte saaks. Mõne raha eest ostetakse maja Marbellas või mujal välismaal, mõned lüüakse laiaks lihtsalt välismaal reisides ja pidutsedes. Mõned jõuavad ja jäävad panka hoiustena - jah, ka selliseid leidub. Mingi osa saab maksustatud Lätis aktsiisi ja käibemaksuna ja sealsete ettevõtete kasumimaksuna. On teatud kontingent inimesi, justnimelt selliseid "ärikate" peresid, kelle aasta kulud välismaal on suuremad kui kodumaal maksustatava tarbimise näol.
    Tõsi küll, neid on arvuline vähemus, ent kulutatud summade poolest - ei tea öelda.
    01.08.2018 11:13
    Eesti häda (ja riigiametnikest alates, olgu või ex- ) on selles, et igasuguste põhimõtteliste küsimuste arutelu suudetakse suretada vaidlusega, kas uks peab olema värvitud siniseks või punaseks. Ja kui roheliseks ei saa, siis pole mõtet asja arutada.
01.08.2018 09:15
Eks alti ole süüdi kõik teised, aga mitte kunagi mina ise. Mina toon ainult riigile kasu, aga riik? Ja kellelegi ei ole ka võimalik midagi salamisi poetada, et silma kinni pigistaksid. Eks nii mõtle paljud (väike)ettevõtjad. Õige hõlma ei hakka isegi maksuamet, aga slikerdajad, ... teadagi kuidas. Enamus käivad õige näoga ringi ja süüdistavad riiki, et see toimib. Juba see mentaliteet, et mulle tehakse liiga ja sellest laiamine näitab, kelledega tegu on. Ja siis ollakse äkki süütu pereema. Miks see pereema ei mõelnud siis, kui ta seadusega pahuksisse läks. Seaduse mittetundmine ei vabasta ju vastutusest. Miks küll seda mentaliteeti etnilisele kodumaale ei jäetud? Siin ei peagi saama nii elama, kui suurel laial ja laokil esivanemate maal.
01.08.2018 09:27
Peagi tuleb ministeerium välja ideega panna igasse firmasse kaamera, mis meie igat liigutust filmib. Kodus maksukaamera, liikluses kiiruskaamera, linnades ja poodides turvakaamerad. Kui kunagi ära sured siis lastelastel hea vanavanematest film teha.
01.08.2018 09:30
"Tegin firma rahaga kodu korda"
järgmisena oli plaanis minna firma rahaga auto osta ja reisile minna aga krdi maksuamet...
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    01.08.2018 10:38
    Ma ei tea Eesti seaduseid mis puududtava kodukontoreid pole olnud vajadust uurida, aga kindlasti on seal mingi umbes järgnev loogika.

    Paljudel inimestel võib olla nn. kodukontor. et teed oma kodus midagi, mõnel on selleks üks kontorilaud, arvuti ja kogu moos (ajakirjanikud, pressiesindajad, programmeerijad, jms.). Inimene, kes teeb kodus teistele raamatupidamist, sellel kindlasti natuke rohkem ruumi vaja klientide paberkandjal dokumentide hoidmiseks. Nõus? Nõus.

    Niikaua kui inimene ostab oma kodukontorisse (mis on siis eelduse korral 1 toas või ruumis (näiteks garaaz on ümber tehtud kodukontoriks)) ettevõtlusega seotud asju, ei tule maksuamet kellegi asju auditeerima, kui aga kodukontori firma maksab kinni tervele majale uue katuse paneku, maja ümber 2 meetrise kiviaia ehitamise, sauna ehitamise ja/või sisustamise, terver majas kap remondi tegemise, vms. siis on tõesti maksuamet varsti ukse taga.
    01.08.2018 11:10
    miks ei või kontoris sauna olla?
    nagu loost aru sain probleem ei olnud ainult kodu korda tegemises: ebakõlad käibemaksu ja tulumaksu arvestamisel
    01.08.2018 14:29
    Kus sa sellega, kindlasti on õiglasem, kui sinu firma rahadega reisib näiteks buratiino ja kõikidel ametnikel on uued autod ja head palgad!!!
Anonüümne kommentaar
01.08.2018 09:38
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "väikeettevõtja" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
    01.08.2018 12:13
    to to eid_150add1cb07940
    Sellisest olukirjeldusest võib jääda mulje, et eelkõige just väikeettevõtja ülesanne ongi higisena sandikopikate eest rabamine, palgatöötaja lööb niisama lulli. Päris nii see ikka pole.
    Kõigepealt siis tööandjatest. Polegi vist töövõtjat, kel poleks võimalik kirjeldada, kuidas töövõtja sunnib ületööd tegema, ei hooli ei töövahenditest ega töökeskkonnast, kutsub välja puhkepäeval ja lõpuks muidugi arvab midagi töötasust maha. Ja kindlasti on see algne tasugi juba... noh ilmselt mitte kõrge. Ja sageli ka see närune tasu viibib. Nii, et on töövõtjal ka omad probleemid.
    Maksude maksmise koha pealt - maksud võib vabalt maksta ka töövõtja. Ja ehk peakski, sest milleks kultiveerida süsteemi, kus tööandja arvab, et töövõtja makse ei maksa. Töötasu peaks olema kajastatud kõikide maksudega ja siis töövõtja maksaks neid igas kuus. Et ametiasutustel elu lihtsamaks teha, siis on lihtsalt maksude ülekandmise kohustus tööandjal- vabalt võiks see olla ka töövõtjal. Täpselt nagu aktsiiside maksmise kohustus on vastava kauba müüjal - kas tõesti keegi usub, et Neste on Eesti suurim maksumaksja aktsiiside osas? Aktsiisi tasuvad Nestele ikka tema kliendid, Neste on lihtsalt maksude vahendaja.
    Küll aga on juriidiline isik ikka kõikvõimalike kulude ja investeeringute osas ülimalt eelistatud seisus. Kui näiteks 15000 eurose sõiduauto soetamine maksab füüsilisele isikule(e. siis töövõtjale) koos maksudega üle 25000 euro, aga juriidiline isik(e. tööandja) saab sellest 15000-st veel 2500 eurot käibemaksu ka tagasi, siis vist on ikka tööandja eelistatud seisundis?
    No üks võimalus ju olekski, et kaotame töövõtja intsitutsiooni ära - igaühel on oma oü, mille kaudu teenust osutatakse. Siis on kõigel õige hind, samuti saab ära kaotada töökaitsega tegelevad ametnikud, rääkimata veel raamatupidajate hulgast, kes päevast päeva arvestavad puhkuserahasid, töötasusid, lisatasusid, komandeeringuid... on ainult teenuse eest osutatav arve. Miks peaks Maxima kassapidaja teenima mingi 600 eurot netopalka ja maksma selle pealt veel lisaks ca 260 eurot makse, kui ta võiks esitada kassapidajateenuse osutamise eest arve summas (600+260)+20%käibemaks=1032 eurot? Loomulikult saab kuludesse kanda transpordikulud, tööriietuse, miks mitte ka toidu(kütus ikka ju).... Miks karistatakse niigi madalat palka teenivat veel kõrgete maksudega? Ka Maxima kassapidajal oleks siis võimalik makse maksta tunde ja soovi järgi. Palju on neid elustiili oü-sid, kus palgakulu on näitteks 100000 eurot aastas? Küll aga kuuluvad oü-le kallid autod, kinnisvara, mõnel juhul isegi helikopter.
    Lisaks on ettevõtjal kümneid viise makse optimeerida - kui ikka toitu ostetakse dividendide ja mitte töötasu eest, siis tekib ju olukord, kus üks isik toidu pealt sotsmaksu ei maksa ja teine maksab. Normaalne? Ja hea, kui makstakse dividende - eks ole ka palju mooduseid ettevõttest raha välja viia üldse mingeid makse maksmata.
    Kogu jutust jääb kõlama, et küll on ikka paha olla väikeettevõtja. Selle vastu on kindel rohi - tuleb hakata töövõtjaks. Väidetavalt on ju tööjõupuudus metsik, seega oleks kuldne töövõtjapõli ju kindlustatud - ei pea enam virelema "ettevõtjana", saab kogu aeg pisikese nohukesegagi mitu nädalat haige olla, lüüa ukse kinni kella kukkudes, olla omaenda peremees, suur palk kukub igal kuul kindlal kellaajal - miks ettevõtjana vireleda?
    Eks me võime siin hakata ju jälle jalgratast leiutama - aga fakt on, et valdavas osas arenenud riikides pole selline oü-tamine lihtsalt võimalik. Rääkimata ettevõtjatest, kes järjepanu võlgades juriidilisi isikuid järjest "maha müüvad" ja muudkui uusi asutavad, et nendega jälle sama rada käia. Seega on töötasult makstavad maksud igas riigis olulisel kohal. Küll aga pole ettevõtlus maksustatud vist kuskil nii madalalt nagu meil. Pole ei ettevõtte tulumaksu, auto- ja kinnisvaramaksust rääkimata. Selles valguses peaks meie töövõtjatele tasutavad palgad juba ammu ületama Skandinaavia omi, kus eksisteerib tulumaks ettevõtetele, samuti auto- ja
    Antud kommentaaril on 2 registreeritud vastust ja 7 anonüümset vastust, mis on nähtavad anonüümsete kommentaaride kaustas
01.08.2018 10:09
EMTA pemaine eesmärk Eesti Vabariigis on väikeettevõtluse hävitamine, elik tagada see,et ainumgi väike ettevõte kunagi suureks kasvada ei saaks!
Kuivõrd RE geeniused eesotsas Ansipiga kaotasid ettevõtte tulumaksu ning suurtelt Rootsi pankadelt nende 700 miljonil eurose akumuleeritud aastakasumi riigiga jagamist EMTA oodata ei saa, siis tuleb pigistada väikefirmasid ja need ära tappa!
Kahe aasta jooksul läheb tsirka 250 miljonit eurot Eesti maksuraha Lätti ja EMTA näeb sellest vaid und, siis seda enam tuleb rünnata just kohalikku väikeettevõtlust!

Me elame geeniuste juhitud riigis!
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    01.08.2018 10:42
    Et siis sinu raamatus on kõik väikeettevõtjad meie riigis JOKK skeemitajad, keda tulebki kägistada?

    Valitsuses müüb RKAS-i juhtima pandud RE broiler sm. Rõivas ta sellele kohale istutanud RE halli kardinaliRosimannuse firmale riigile kuuluva Tallinna kinnistu 5 miljoni euro asemel 1.4 miljoni euroga ja teeb seda nii ,et enampakkumises on Rosimannuse firma ainus pakkuja! Sm.Rõivas valetab meedias ,et temal polnud aimugi sellest ,et just Rosimannuse firma RKAS-lt selle kinnistu 3.6 miljoni eurose allahindlusega endale sai. Riik saab 3.6 miljoniga petta ja mitte keegi ei köhi! Riik ei puudu Rõivaid ja Rosimannuseid , riik võtab skalbi väikettevõtjatelt!

    Kas sulle ei tundu,et JOKK skeemitajad istuvad valitsuses ja on seda teinud pikalt!
    01.08.2018 13:31
    Isiklikult mina ei tunne ühelegi skeemitajale kaasa ja kas sa väidad, et maksuamet tegi antud ettevõtja suhtes midagi valesti? Paari masinaga ettevõte ja oma kodu väljaehitamine kontori sildi all? Need autojuhid vaevalt teavad, kus see kontor asub. Ja selle poolt olen samuti, et selliseid tegijad on vaja ja tulebki päevavalgele tuua alates muidugi kala peast, aga paraku osad on kahjuks teistest võrdsemad.
    01.08.2018 22:45
    Reformierakond transportis aljoosha kesklinnast minema ja freeestoonia nimeline sibul ei suuda seda andestada. Igal võimalusel sõimab reformi. Paraku on aljoosha kesklinnast minema kupatamine reformarite üks õigemaid ettevõtmisi.
01.08.2018 10:49
Sulatõsi! Alanud on ettevõtete massiline Lätti kolimine.
01.08.2018 11:38
Mis see väike laps siia puutub? Tore, et üks OÜ-taja oma karistuse sai. Miks sa maksid ainult minimumi endale, maksnud 2000 ja siis selle raha eest remontinud oma maja. Nüüd mokad töllakil, talle liiga tehtud!
    01.08.2018 12:33
    Kas sa pole siis kuulnud- Eesti Vabariigis ettevõtted tulumaksu ei maksa! Kõik investeerivad oma kasumi. Ja kui firmaomaniku kodu on ühtlasi ka tema kontor, siis miks mitte investeerida, kui mitte selle kontori ülesehitamisse! Miks peaks firmaomanik firma kontoris ehitustöid tegema oma palga eest? Sa oled ilmselgelt imbetsill! Mina arvan,et antud juhul on asi hoopis milleski muus. Tegu on idaimmigrantidega ja neile meeildib susserdada. Ilmselgelt leidis EMTA jälgi puht korruptiivsest maksude optimeerimise meetoditest ja asi ei olnud üldse kodukontori remondis. Proua omanik ei räägi antud asjas ära kogu tõde!
01.08.2018 12:07
huvitav, kui registreeriks perekonna MTÜ ´ks. Tegevusala: suvaline EMTAKI kood hangika EMTA ´st KMKR numbri ja hiljem muudaks tegevusala a´la MTÜ perekonna elu korraldamine ... ja kannaks kõik tuimalt maha
01.08.2018 12:41
No ma na juhmivõitu aga vägisi kipuvad võrdlused pähe-
- pereeama tegi kodu korda oman firma raha eest ja maksuamet pani täie laksuga mööda pead.
- autorollo kantis firma tühjaks ja maksumaksja premeeris lisaks veel läbi Kredex 324 373 euroga ja suht ok kõik , maksuamet ei sisisenud millegi peale.
Väike niki naki tehti kolmandale isikule ja slikerdaja külitab ikka Toompeal ja elab oma majas nagu õige tüdruk kunagi.
Seega kuidas nende tõldade ja võllapuudega ikka on meil täna siin ja praegu lugu tegelikult?
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega