Merkulova uurimistööst, mille avaldas äsja õpilaste teadustöödele pühendunud veebiajakiri Akadeemiake, selgub, et parfüümipudeli laiuse ja kõrguse suhe vastab täpselt kuldlõikele Chanel Coco Mademoiselle’i ja Chanel Allure Homme Sport puhul.

Parfüümipudelite pilte arvutis kuldlõike spiraaliga sobitades leidis Merkulova, et kaks kolmandikku naiste parfüümipudelitest on disainitud kuldlõike proportsioone arvestades, meestelõhnade pudelitelt leidis ta kuldlõike pisut rohkem kui pooltel parfüümidel.

Giorgio Armani, Vercace ja Chanel kasutasid kuldlõiget kõigi enimostetute jõudnud lõhnapudelite puhul. Hugo Boss kaubamärgi parfüümipudelid on erandlikud – nende puhul leidis noor kunstiteadlane kuldlõiget vaid pooltel.

Merkulova kirjutab oma töö järelduses, et kuldlõige võib parfüümide puhul äratada tähelepanu ilu ja elegantsusega. Kuldlõikel võib olla oluline roll inimese ilutajus.

Ainus raske moment töö puhul oli Merkulova hinnangul, et tuli saata kaubamajja kiri ja küsida luba parfüümipudelite pildistamiseks.