Reklaamiseaduse järgi on kange alkohoolse joogi reklaam nii raadios kui ka televisioonis enne kella 21 keelatud. Tarbijakaitse hinnangul reklaamib aga ETV seriaal “Jürgensonid” juba neljandat pühapäeva järjest lubamatul kellajal Saaremaa Viina, kirjutab SL Õhtuleht.

Samuti on ETV rikkunud ringhäälinguseadust, sest saate käigus esitletav sponsor võib olla isik või kaubamärk, kuid ei tohi olla toodang. Saaremaa Viin on aga ASi Ofelia toodang.

Möödunud nädalal tegi tarbijakaitse pärast saate lindistuse analüüsimist telejaamale ettekirjutuse.

“Õnnetuseks sai ETV ettekirjutusest valesti aru. Viina reklaamist oli küll visuaalne pilt kadunud — enam polnud pudelit, kuid heliline reklaam oli ikka,” ütles tarbijakaitseameti jurist Urmas Ehasoo, kelle sõnul rikkus ETV taas seadust. “Nõuame ETV-lt ka selle lindistuse välja, sest kohtus läheb seda vaja.”

Samas polnud Ehasoo kindel, kas ETV seaduse rikkumise pärast kohtusse kaevatakse või mitte. Tema sõnul on kaalumisel võimalus saata ETV-le lähipäevil veel üks ettekirjutus.

Kohus võib ETVd seaduse rikkumise eest karistada kuni 100 000 krooni suuruse trahvi või tegevusloa äravõtmisega. Ehasoo ei välista, et seriaali võib pidada Monopoli ja Kapteni Viina varjatud reklaamiks. Selleks kavatseb tarbijakaitseamet viina tarbimist puudutavaid klippe põhjalikumalt uurida.

Psühhiaater Anti Liiv peab seriaalis toimuvat masendavaks ja viinajoomise propagandaks. Tema sõnul andsid eksperimendis osalejad eriti halba eeskuju nendele 20 000 maainimesele, kes saavad seriaali vaadates nentida, et “isegi nemad on samasugused”.

“Jäi mulje, et selles seriaalis olid nemad ise. Pean tunnistama, et olen neid erinevates olukordades sarnaselt käitumas näinud, kuid ma ei osanud uskuda, et nad lasevad endid niimoodi ka demonstreerida,” rääkis Liiv.