Piirivalveameti pressiesindaja Urmo Kohv ütles BNS-ile, et reisijaid oli sama palju nagu laupäeviti ikka ja ei saanud täheldada ka kaasa ostetud alkoholikoguste suurenemist. “Oli tavaline tööpäev,” sõnas Kohv.

Tallink Grupi hinnangul on oodatud viinaralli näol tegemist müüdiga, laevafirma analüüsi kohaselt on Euroopa Liiduga liitumise järel mõjud Tallinna-Helsingi laevaliiklusele pigem negatiivse varjundiga.

“Meil oleks hea meel, kui eksiksime, kuid arvame, et mingit kaubanduslikku hüsteeriat tegelikult ei tule,” ütles Tallink Grupi investorsuhete juht Marek Mägi teisipäeval.

Mägi sõnul on Soomest küll oodata maikuus suuremat reisijate arvu, kuid esimeste kuude järel olukord stabiliseerub.

“Mingit senist maailmakorraldust muutvat viinarallit ei tule. Avalik arvamus on juhtinud asja endaga tegelejad teatavale eksiteele, mis võib nii mõnelegi valusalt kätte maksta. On oht, et Eestis suurtele lootustele rajatud viinaralli järel võib saabuda hoopiski teatud majanduslik pohmell,” rääkis Mägi.

Mägi hinnangul on kõige olulisem muudatus Eesti laevanduse ajaloos tax free kaubandusest loobumine. “Keskkond võib muutuda prognoosimatuks. Lühikeses perspektiivis reisijad kindlasti võidavad, sest konkurents hoiab marginaalid väga madalal, kuid pikemat tulevikku silmas pidades võib see hakata mõjutama teenuse kvaliteeti,” selgitas ta.