NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
06.03.2018 17:30
No meil pid ju töötuskindlustusfondi rahade eest puuetega inimesi aitama hakatama, aga mis sai, töötuskindlustuse rahadele leiti hoopis uus väljund erinevate hindajate ja komisionide ja erakliinikumide näol, sandid aga jäid viimasest kopikast ilma...

Ma pakun, et see kavandatav üks protsent maandub umbes samasse auku, peamine, vanurid on ikka hooldamata....
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    06.03.2018 19:25
    Me maksame isegi oma olematutest palkadest kopsakamaid makse . Meilt kooritakse igalt ostult 20% käibemaksu, pea igal kaubal ja teenusel on üüratud aktsiisid, mis pidevalt kasvavad, sotsiaalmaksut, tulumaksust jm maksudest ei ole mõtet rääkidagi. Samas laiatab valitsus , riigikogu ja Kadrioru õukond nii kuidas jaksab, raha leitakse mõttetute MTÜ-de ülalpidamiseks, võõrriikidesse raha pildumiseks, sõjaväe ülalpidamiseks võõrriikides, üha uute migrantide sissepumpamiseks, riigi juhtivtöötajate palkade arutuks tõstmiseks, ülearuselt suurearvulise riigikogu ja mõttetu Kadrioruõukonna ülalpidamiseks.
    Aga näe,omaenese vanematele ei jagu elamisväärseks eluks. Ainult need, kellel pole lapsi , võivad end turvaliselt tunda, sest neile on koht vanadekosdus tagatud.
    Lastetusmaks neile, kes ei viitsi tegeleda oma laste üleskasvatamisega vaid loodavad vanuigi teiste laste peale.
    08.03.2018 08:16
    Just- ja ma võiks lugeda veel 100 kohta, kuhu riik võiks palgast 1% ära võtta.
    08.03.2018 09:43
    Kas mitte alles polnud uudis sellest, kuidas Riigikogulased endile hooldekodusi soetavad? Eriti paistab sellega silma Rosimannuse klann. Mis viga endale tagada riiklik rahastus ja mitte esimest korda! IRW!
06.03.2018 17:33
inimkonna õnnetus - sotsid hakkavad jälle Eestis olematut rikkust ümber jagama...
06.03.2018 17:34
Aina tõstame makse ja tõstame makse.

Riigiametnike armee on aga tohutu, millal riik end koomale tõmbab?
06.03.2018 17:34
Inimestel jätkuks raha küll kui elu nii kallis ei oleks. Mitte jälle tõsta makse vaid alandada aktsiise ja üldist elukallidust.
06.03.2018 17:35
Pole probleemi, mul raha niipalju, et kui obrokit korjama tulete, siis tulge veoautoga.
06.03.2018 17:35
Olen nõus maksma vanurite est, aga vangide ülalpidamise eest mitte, hakaku midagi tootma või teenigu oma muidusöömine ja 4 tärni elu hooldatud pesas välja.
06.03.2018 17:41
Alko maks kukkus läbi-nüüd katsetame riigieelarvet täita vanuri maksuga.
06.03.2018 17:41
Lahendust lihtne: Rohkem lapsi. Rohkem Eestlasi. Aga noh, nüüd hakkavad feministid ja beta-mehed kindlasti mu kallal räuskama.
06.03.2018 17:46
Ühel kenal päeval muutub see raha jälle lepalehtedeks.
    07.03.2018 09:58
    ...Ühel kenal päeval muutub see raha jälle lepalehtedeks...
    See raha muutub lepaleheks kohe järgmisel päeval ,kui see vanuri hooldusmaksu seadus kehtestatakse. Tõusevad nagu nõiaväel hooldekodude koha maksumus ja kõik muu, mis vanuri hooldamisega seondub.See on lihtsalt kapitalismis paratamatu. Ja selle uue maksu saavad omale ainult selles äris olevad ettevõtjad . Vanurite hooldus jääb ikka samale nigelale tasemele. Kui aga riik oleks ka ise vanurite hooldusfirmade omanik nagu haiglad jne.), siis võib olla ehk l muutuks midagi paremaks.
    08.03.2018 06:38
    mart0306 Riigil ongi AS Hoolekandeteenused. Pole seal head midagi. Parem muidugi kui Keila hooldushaiglas või Vargapesast Merivälja pansionis. Aga kallis ja kehvavõitu ikkagi.
06.03.2018 17:50
"Selle mõtte käis välja arst ja geriaatria dotsent Kai Saks, kelle idee näeb ette, et iga töötava inimese palgast võetaks 1 protsent hooldust vajavate eakate ülevalpidamiseks."

Kas jõukad hoolealused vanadekodudes said lõpuks otsa, keda armutult paljaks varastati, et nüüd taolise eelnõuga välja tullakse...
06.03.2018 17:58
Mina oleks nõus maksma protsendi või rohkem, aga see peaks minema lastele. Ehk kuidagi me peaks saama sellise olukorra, et sünniks rohkem lapsi ja siis kui seoses sellega on rohkem maksumaksjaid , siis läheb ka vanurite olukord paremaks. Aga kui me alustame vanuritest ja lastega perede olukord muutub veel hullemaks, seda vähem lapsi sünnib ja seda hullemaks tegelikult vanurite olukord läheb.
Palun taastada lastega abielupaaridele ühine tulumkasuvabastus, palun IGA lapse pealt täiskasvanutega võrdne tulumaksuvabastus, palun lastega peredele iga lapse kohta eluaselaenu tulumaksutagastus - jah, täiskasvanu võib elada ükskõik millises urkas riigi arvates, sest seda eluasemelaenu tulumkasutagastust on ju kogu aeg vähendatud, aga normaalne inimene ei saa olematutesse tingimustesse lapsi. Ja ärge mitte lihtsalt jagage igasuguseid toetusi, vaid soodustage teenimist ja siis vastavalt laste arvule andke soodustust. Palun lugeda lapsed senikaua ühe pere lasteks, kuni neid seotakse toimetulekutoetuse saamisel perekonnaga. Kuidas nii, et tudeng ei saa toetust, sest ta arvatakse oma ema-isa leibkonda, aga kui loetakse laste arvu perekonnas, siis tudengit ei arvestata lapseks, näiteks kolmelapseline pere loetakse kahelapseliseks pereks.
Ehk kõik see, mis läheb eelmisele põlvkonnale otse, see on kadunud raha. Kõik see, mis suunatakse tulevale põlvkonnale, sealt tuleb hiljem raha tagasi.
06.03.2018 17:59
Paneme aga jälle protsendi juurde, et riik saaks oma eelarve auke lappida, töötukindlustus raha juba läks. Oi kui haige riik meil on, samas kingime lätlastele miljoneid
06.03.2018 18:01
Koos riigikogu kohalolnud tosina liikmega kuulasin ka mina tähtsa riigielu küsimuse arutelu.
Kuid ei kuulnud, et ettekandja oleks teinud ettepanekut uut maksu kehtestada, vaid seda, et elementaarsed hädapärased kulutused moodustavad 1% SKP-st, rahuldaval tasemel aga ...2,5%.
Mis tähendab, et eakate hooldus on samas suurusjärgus ... riigi kaitsekulutustega.
Midagi on mäda, isegi väga...
    06.03.2018 19:11
    Mäda on see, et meie riigi taust on okupatsioon. Inimesed käisid tööl, teenisid raha, läksid pensionile ja surid maha. Vähestel oli mõte, veelgi vähematel plaan ja mõnel üksikul võimalus pensionipõlveks ise midagi koguda. Täna on igal inimesel ise võimalus kui mitte öelda kohustus ise oma pensionipõlve vähemalt osaliselt kindlustada. Aga jah, tänane 50a töötav inimene enam midagi ei kogu - see on selge, aga tulevased põlved peaksid osaliselt siiski ise midagi koguma. Olgu selleks siis kasvõi mingi investeerimiskonto vmt.
06.03.2018 18:05
Mul sellest protsendist kahju poleks aga see võiks olla siis nii, et kes üle 1000 teenivad. Tuhandest 1 protsent on 10 euri. Väiksema palgaga inimesed on ise abivajajad.
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    06.03.2018 20:34
    Heh, absull iga jutuga tullakse selle 1000se juurde, Sa ei märganud, et alles üks jutt lõppes, et "kas sul kahju vaestele paarist eurost?" :-D
    06.03.2018 20:37
    Mis sul on 10 eurist vanuritele kahju üle 1000 palga juures?

    Ma juba maksan sotsmaksu nii et veri ninast väljas. Kuhu see pannakse?
    06.03.2018 20:53
    Eks sul õigs on muidugi. Kirjas on nii: Sotsiaalmaksu makstakse riiklikuks pensioni- ja ravikindlustuseks vajaliku tulu saamise eesmärgil
    Kuhu see päriselt pannakse?
    Seda ma tõesti ei tea: seda võid peaministrilt küsida. Siiani pole kellelgi temalt inimese moodi vastust välja pigistada õnnestunud - mingi ümmargune soga vaid. Järsku sinul õnnestub :)
06.03.2018 18:13
käibemaks peaks langema oma esialgsele (mitte ajutisele) tasemele 18% ja siis võiks lisada selle 1 % mis oleks kindlasyi vajalik. Põhimõtteliselt aga tuleks laristamine ja raha põletamine a la NO teater ja pedeühingud lõpetada ja raha jääks heaks otstarbeks ülegi. Sotsid aga otuleb riigi juhtimiselt eemaldada. Viimane aeg
06.03.2018 18:15
Täielik jama! Aga kui ma ise hooldan oma vanuritest vanemad, miks siis minu palgast seda % võetakse? Meil on ikka nii, et raha muudkui võetakse maksude näol aga selle kasutamine on täielikult kontrolli alt väljas nt Rõivas alias Pulst sõitis erilennukitega ringi jne. Ajab ropendama...
06.03.2018 18:15
Jälle uus maks, mida ma pean asotsiaali vanematele maksma hakkama, sest tema lastekari oma vanavanemaid üleval pidada ei jõua. Minu vanemad on juba mulla all, ei saanud riigilt mingit toetust, kui haiget ema kodus põetasin ja selle pärast töölt ära tulin.
Pensioni väljavaade on likvideeritud, ravirahasid pole, nüüd siis eraldi maks solidaarseks vanurite toetamiseks... Kelle jaoks me sotsmaksu üldse maksame?
06.03.2018 18:27
Kui midagi sellist teha tuleb enne otsuse vastuvõtmist panna paika punktid kus ja kuidas seda raha kasutada võib. Kahtlustan, et muidu on esimesed kes rahadele küüned taha saavad digimonid kes arvavad ala, et just 80 aastaselt oleks õige aeg windowsilt ümber õppida macile vmi.
06.03.2018 19:05
Välja kukub nii, et mõned maksavad topelt.
Konkreetse hooldekodu eest ja siis veel üldist kindlustust kellegi hooldamiseks.
06.03.2018 19:07
Kui praegu ei jätku 13 %, kuis siis 1% jätkuma hakkab. Minu arvates oleks siiski õigem lastetusmaks. Kui laps reostab ühiskonda aga lapsed maksavad makse, siis peaks see, kes lapsi ei taha, maksma oma eluajal kinni seda, mis kulub tema enda ülalpidamisega vanuripõlves. Aktiivse eluea ajal kulutas tilu-lilule ja siis soovib saada täishooldust. See on ebaõige. Meigiraha mingu osaliselt vanuriaega.
    06.03.2018 19:20
    Lastetusmaks on mõeldav vaid juhul, kui iga välismaale läinud või pätiks kasvanud lapse pealt tuleks lapsevanematel koos intressidega kinni maksta kõik lapsetoetused, koolirahad, ravirahad jne, ning samuti tagantjärele ka lastetusmaks. Sama lugu ka juhul, kui laps enne tööikka (võibolla isegi pensioniikka) jõudmist ära sureb, töövõimetuks muutub või töötuks jääb.
1 2
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega